هر دقیقه یک نزاع در پزشکی قانونی ثبت می شود

دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: هر دقیقه یک نزاع در سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمد اربابی صبح سه‌شنبه در افتتاحیه سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که در بیمارستان میلاد برگزار می شود، گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار ایرانی کشور را ترک می کنند که ۱۵۰ هزار نفر از این افراد جوان و افراد تحصیلکرده هستند در واقع هر سال یک شهر کشور خالی می شود.

او با اعلام اینکه هر دقیقه یک نزاع در سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می شود، تاکید کرد: نیاز است به روانپزشکی وسیع تر نگاه کنیم و جنبه های اجتماعی آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این مطلب که دهه آینده دهه مسائل مداخلات سلامت روان خواهد بود، گفت: در دهه آینده بیشتر مداخلات به سمت و سوی روش های پیشگیرانه برای هر فرد خواهد رفت.

اربابی با بیان این مطلب که مداخله در سلامت روان نیازمند همکاری و جلب مشارکت کار تیمی است، گفت: بهبود سلامت روان جامعه نیازمند همکاری منسجم روانپزشکان، روانشناسان، جامعه شناسان، مددکاران اجتماعی، متخصصین مغز و اعصاب و حتی افراد ایده پرداز در حوزه سلامت روان است.

105/106

کد خبر: 687099

وب گردی

وب گردی