بسته حمایت پایدار اشتغال روستاییان آبان‌ماه رونمایی می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از رونمایی بسته حمایت پایدار اشتغال روستاییان در آبان‌ ماه توسط رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل رضوی در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی ضمن تشریح چگونگی اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مستقر در روستاها با مشارکت مردم، افزود: خراسان رضوی بیشترین تشکل اقتصادی را در کشور دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

او گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید ، توسعه همه جانبه روستاهاست و در این میان توجه به معیشت روستائیان و افزایش توان اقتصادی آنان در اولویت قرار دارد.

رضوی مشارکت و ترسیم هدف و چشم‌انداز را راه صحیح و کامل در تامین اقتصاد و بهبود زندگی در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل روستاییان به ترتیب اولویت کمبود درآمد برای گذران زندگی، نبود شغل مناسب برای جوانان و تبعیض در ارائه خدمات است که دولت یازدهم گام‌های موثر و مثبتی برای رفع این چالش‌ها بر داشته است.

وحید قربانی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی، نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی روستاهای استان، پرداختن به موضوع توسعه در ابعاد اقتصادی و اجتماعی را به موازات بخش‌های زیرساختی و عمرانی ضروری دانست.

او افزود: مبنای مشارکت عمومی استفاده از سرمایه های اجتماعی می باشد و باید این مهم به فرصت اقتصادی در روستا تبدیل شود.

قربانی یکی از اولویت‌های نهاد دهیاری و شورای اسلامی را برانگیختن سرمایه‌های اجتماعی برای جلب مشارکت عمومی در مناطق روستایی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

704

کد خبر: 687128

وب گردی

وب گردی