صالحی: رادیوداروها به  مصر، عراق و آلمان صادر می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 25 رادیودارو در کشور تولید می‌شود، گفت: این رادیوداروها به کشورهای مصر، عراق و آلمان صادر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر صالحی در حاشیه دهمین همایش ملی نخبگان فردا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه رادیوداروهای زیادی در کشور در حال تولید است، افزود: این رادیوداروها براساس امکانات داخل کشور تولید می‌شود. ولی باید امکانات جدیدی فراهم شود تا این رادیوداروها در چارچوب استاندارد جی‌ام‌پی تولید شوند.

صالحی با تاکید بر اینکه جی‌ام‌پی یک شیوه استاندارد است، خاطرنشان کرد: با پیوستن ما به این استاندارد می‌توانیم صادرات رادیوداروها را افزایش دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما آمادگی لازم برای تولید رادیوداروها را داریم، اضافه کرد: ما از طریق پیوستن استاندارد جی‌ام‌پی چهار تا پنج سال آینده با اجرای پروژه‌های 60 تا 70 میلیون یورویی در جهت رفع نیازهای کشور در زمینه رادیوداروها اجرایی کنیم.

وی تعداد رادیوداروهای تولیدشده در کشور را 25 مورد ذکر کرد که این داروها به کشورهای مصر، عراق، کشورهای اطراف صادر می‌شود ضمن آنکه یکسری از این رادیوداروها نیز به کشور آلمان صادر می‌شود.

صالحی با بیان اینکه حجم صادرات این داروها کم است، افزایش صادرات در این حوزه را منوط به پیوستن ایران به استاندارد جی‌ام‌پی ذکر کرد.

به گفته وی، رادیوداروهای صادرشده در زمینه درمان و تشخیص بیماری‌ها است.

وی همچنین با اشاره به جزئیات تاسیس بیمارستان هسته‌ای در کشور توضیح داد: این بیمارستان با همکاری یک شرکت اتریشی در حال تاسیس است و در این زمینه با این شرکت قراردادی در حال امضا است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه این بیمارستان در بوستان ولایت تاسیس می‌شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان انرژی اتمی، شهرداری تهران و وزارت بهداشت منعقد شده است و طی ماه‌های آینده شاهد کلنگ‌زنی این بیمارستان خواهیم بود.

صالحی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات این بیمارستان از طریق وام خارج از کشور تامین می‌شود.

وی همچنین تاسیس این بیمارستان را تحولی عظیم در تشخیص بیماری‌ها دانست که کشور را از اعزام بیمار به خارج از کشور بی‌نیاز می‌کند.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر تنها پنج کشور دنیا هستند که دارای چنین بیمارستانی هستند، اضافه کرد: به زودی هیاتی به اتریش اعزام می‌شود که این هیات متشکل از پزشکان و مهندسانی است که آموزش‌های لازم را برای راه‌اندازی این بیمارستان دریافت می‌کنند.

202/201

کد خبر: 687131

وب گردی

وب گردی