برداشتن 5000  گام در روز  برای  حفظ سلامتی لازم است

محققان ثابت کرده اند که برداشتن  5000 گام در طول روز می تواند برای سلامت کلی بدن بسیار مفید باشد اما راه رفتن با سرعت بیشتر علاوه بر حفظ سلامتی می تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند، البته باید توجه داشت فرد دچار بیماری های قلبی و تنفسی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حتما شنیده اید که فعال بودن و ورزش برای سلامتی مهم است اما شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به جای رفتن به باشگاه ترجیح می دهید خودتان ورزش کنید. بسیاری از پژوهشگران معتقدند افزایش چند دقیقه‌ای فعالیت‌های روزانه موجب کاهش وزن خواهد شد در همین زمینه پیشنهاد می دهند روزی 30 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشد و به مرور زمان آن را افزایش دهند برای شروع می توانید در هر روز 5 دقیق بیشتر پیاده روی کرده و مسیرتان را به گونه ای تنظیم کنید که کمی دیرتر به مقصد برسید تا بتوانید گام های بیشتری بردارید.

بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و تناسب اندام با استفاده از دستگاه های دیجیتال حدود 10000 قدم یا 5 مایل را در طول روز طی می کنند. مطالعات اخیری که توسط دانشگاه ایالتی اورگان انجام شده است نشان می دهد سلامتی انسان ها می تواند ارتباط مستقیمی با راه رفتن آرام با گام های بلند داشته باشد.نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که 5000 قدم در طول روز می تواند برای سلامت کلی بدن بسیار مفید باشد اما راه رفتن با سرعت بیشتر علاوه بر حفظ سلامتی می تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند، البته باید توجه داشت فرد سابقه بیماری های قلبی و تنفسی نداشته باشد. در همین زمینه دانشگاه ایالتی اورگان به افراد شاغل پیشنهاد کرد که تا آن جایی که ممکن است زمان کم تحرکی خود را محدود کنند.

در ادامه پژوهشگران 3388 نفر در رده سنی بالای 20 سال را بررسی کردند و طی یک آزمون علمی تغذیه و سلامت شرایط این افراد مانند توده های شاخص بدن، دور کمر، فشار خون، قند خون ناشتا، انسولین و سطح کلسترول ،فعالیت فیزیکی و سابقه های عارضه های قلبی و ... را به ثبت رساندند.

جان اسچانو یکی از این محققان با اشاره به نتایج این تحقیق معتقد است انجام فعالیت بدنی به صورت کم بهتر از انجام ندادن آن است. او در این باره می گوید: افراد بزرگسال و سالم 150 دقیقه در هفته را پیاده روی کنند و یا 100 قدم در هر دقیقه راه بروند. همچنین این تحقیق نشان داد افرادی که سالم اند و از اندام مناسبی برخوردار اند به طور متوسط ​​بین 5000 و 7000 قدم در روز بر می دارند.

نیوشایعقوبی-سرویس اجتماعی

105/106

کد خبر: 687174

وب گردی

وب گردی