نمایشگاه خوشنویسی  "به یاد عشق و استاد " سید محمود علوی با نمایش 45 اثر، بعدازظهر جمعه 30مهر ماه درگالری شماره ٢ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمود علوی در آستانه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران گفت:خوشنویسی ازکلام مقدس الهام می گیرد و درهریک ازآثار این تأثیرپذیری ازکلام دیده می شود،همچنین سعی خالق اثراین است که، فرم از نظر زیبایی و ارزشی به کلام برسد ،می توان گفت خوشنویسی مرحله کمال خطاطی است.

وی افزود:این نمایشگاه به یاد دو استاد خوشنویسی ،"میرزا غلامرضا اصفهانی " خوشنویس دوران قاجار و مرحوم "حمید غبرا نژاد"آثار درسه سبک شیوه قدما "دوره قاجاریه" ، لایه چینی قدیم و سومین شیوه، نقاشی خط پتینه است که برای مخاطبان ارائه خواهد شد .

تعداد 45 اثر دراین نمایشگاه به نمایش درمی آید. کوچک ترین اثر دراین نمایشگاه به ابعاد 10 در15و بزرگترین آن 80 در120 می باشد. قیمت این آثار از یک تا پنج میلیون تومان متغیر می باشد، همچنین بخشی از فروش این آثار متعلق به موسسه خیریه محک خواهد بود.

سید محمود علوی کارشناس ارشد رشته عکاسی می باشد. وی با 35 سال سابقه هنری و کسب رتبه اول درجشنواره شوق نیاز،کسب رتبه سوم جشنواره هنری نماز و نیایش زیر نظراساتیدی چون مرحوم حمید غبرانژاد و علی شیرازی آموزش دیده است. همچنین این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی وی درفرهنگسرای نیاوران می باشد .

نمایشگاه خط "به یاد عشق واستاد" عصر روز جمعه 30مهرماه درساعت 16 با حضور هنرمندان عرصه خوشنویسی ،نقاشی و سینما در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت .این نمایشگاه تا 8 آبان ماه از ساعت ١٠ الی ٢٠ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢٠ پذیرای علاقمندان می باشد.

502502

کد خبر: 687190

وب گردی

وب گردی