وزیر حمل و نقل آلمان در راس هیاتی تجاری جمعه این هفته به ایران می آید

الکساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل آلمان جمعه این هفته (30 مهر) در راس یک هیات تجاری برای دیدار و گفت وگو با وزیر راه و شهرسازی ایران به تهران سفر می کند.

به گزارش ایسکانیوز از رویترز، یک مقام آگاه صنعتی در آلمان گفت که نمایندگانی از شرکت زیمنس نیز به ایران سفر می کنند و انتظار می رود قراردادی در زمینه فناوری ریلی و فروش قطارهای ICE3 به ارزش بیش از دومیلیارد یورو به امضا برسانند.
منابع آگاه صنعتی در آلمان گفتند که زیمنس از مدت ها پیش با ایران در زمینه فناوری ریلی و فروش این قطارها در مذاکره بوده است.
آلمان بطور سنتی روابط اقتصادی نزدیکی با ایران دارد و شرکت های آلمانی در پی توافق هسته ای سال گذشته و لغو تحریم ها، اکنون به دنبال بازگشت و آغاز مجدد فعالیت های خود در ایران هستند.
پیش از این زیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان در آغاز ماه جاری میلادی به ایران سفر کرده بود و زیمنس در آن سفر نیز سفارشی برای ساخت قطعاتی از 50 لوکوموتیو دریافت کرد.
گابریل روز دوشنبه 12 مهر ماه در پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، از عزم جدی این کشور برای توسعه همکاری اقتصادی با ایران خبر داد و گفت: وقتی یک همکاری دوجانبه، برای مدتی طولانی مسکوت و معوق می ماند، طبیعی است ظرف یک روز نمی توان آن را برقرار و مشکلات را حل کرد.
وی افزود: همراهی نزدیک به 120 نماینده بخش خصوصی و نمایندگان احزاب مختلف مانند رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با هیات اعزامی این کشور و برگزاری پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آلمان پس از تعویق 15 ساله، نشانگر عزم جدی مقام های دولت آلمان و سرفصلی نو برای احیای همکاری اقتصادی دو کشور است.
رسانه های آلمان نیز سفر گابریل به تهران را بطور گسترده پوشش دادند و با اشاره به قراردادهای امضا شده، آن را سرآغاز حرکتی تازه در روابط برلین و تهران توصف کردند.
در پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، 10 سند و تفاهمنامه همکاری مشترک به امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان رسید.
این تفاهمنامه ها شامل همکاری های مشترک در زمینه تامین مالی پروژه ها، سرمایه گذاری متقابل، سرمایه گذاری مشترک، همکاری های بانکی و بیمه ای، تامین زیرساخت در زمینه انرژی نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر، راه آهن، محیط زیست، راه و شهرسازی، خودروسازی، هواپیمایی، انتقال فناوری است.

402/602

کد خبر: 687209

وب گردی

وب گردی