مشکل بازنشستگی پیش از موعد در حال پیگیری است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه یک و نیم میلیون نفر بیمه این صندوق هستند گفت: مشکل بازنشستگی پیش از موعد روستاییان‌، کشاورزان و عشایر عضو این صندوق در حال پیگیری است .

به گزارش ایسکانیوز از وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی، محمدرضا رستمی در جریان اجلاس مدیران استانی این صندوق در یزد که با جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد برگزار شد، ضمن تاکید بر خوش‌یمنی آغاز این اجلاس با جلسه تفسیر قرآن و حضور نماینده ولی‌فقیه، اهمیت توجه به مسائل قرآنی در خدمت‌رسانی به مردم را مهم دانست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه عمده مساله این صندوق از ابتدای کارش را میزان جمعیت این بخش و درخواست استفاده از بیمه روستائیان دانست و گفت: برخی از افرادی که از ابتدا در این صندوق عضو شده بودند به دلیل سن بالا خیلی زود از دنیا رفتند و امکان ادامه عضویت‌شان وجود نداشت با این حال صندوق به دلیل تعهدی که نسبت به آن‌ها داشت هنوز در حال ارائه مستمری به بازماندگانشان است.

رستمی در بخش دیگری از سخنانش درباره قانون بازنشستگی پیش از موعد این صندوق گفت: جمع‌‌ بندی نهایی این بوده که این قانون با شرایطی خاص اجرا شود تا هم به نفع مجموعه و هم به نفع بیمه‌شدگان باشد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این طرح در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی است و قرار است سه‌شنبه هفته جاری مورد بحث قرار گیرد که امیدواریم به تصویب برسد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه یکی از دلایل توقف رشد بیمه‌شدگان این صندوق را رفع نشدن مشکل بازنشستگی پیش از موعد روستائیان و عشایر عنوان کرد و ادامه داد: در کنار مشکل بازنشستگی پیش از موعد برخی مشکلات ساختاری در حوزه‌های آی‌تی‌، قوانین و نیروی انسانی داریم که امیدواریم بخشی از آن‌ها با بازنگری در آیین‌نامه اجرایی صندوق بیمه روستائیان برطرف شود.

وی تصریح کرد: تغییر حق بیمه‌ها‌، افزایش تعهدات بیمه‌، توجه به بیمه بیکاری و ارتقاء زیرساخت‌ها نیز از دیگر مسائلی است که برای گسترش بیمه روستائیان در دست پیگیری داریم.

رستمی افزود: تغییر در ترکیب نیروی انسانی‌، طرح تطبیق کارگزاران و بحث اعطای مجوز به کارگزاران حقیقی از دیگر موضوعاتی است که صندوق بیمه روستائیان و عشایر به دنبال اجرای آنهاست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به تصویب بیمه فراگیر در دولت نیز گفت: در صورت اجرای این طرح ، فعالیت بیمه روستاییان مضاعف خواهد شد که البته منابع مالی آن با منابع مالی بیمه روستائیان متفاوت است و امیدواریم بتوانیم آن را به خوبی اجرا کنیم.

402/602

کد خبر: 687221

وب گردی

وب گردی