میهمان نوازی از ایلام تا کربلا/پیش بینی تردد 2 میلیون زائر اربعین حسینی از مرز مهران

استاندار ایلام از آمادگی این استان برای پذیرایی از زائران راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد و گفت: تمامی مسئولان این استان آماده اند که میهمان نوازی به یاد ماندنی را در استقبال و بدرقه زائران اربعین از خود به یادگار بگذارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا محمدرضا مروارید در پاسخ به این سئوال که مهم ترین برنامه های استانداری ایلام برای تسهیل در تردد زائران راهپیمایی بزرگ اربعین در مرز مهران چیست، گفت: با نگاهی گذرا به آمار تردد زائران اربعین از مرز بین المللی مهران در سال های گذشته می توان به مردم اینگونه گزارش داد که در سال 1392، 160 هزار نفر، سال 1393، 540 هزار نفر، سال 1394، یک میلیون و 300 هزار نفر و برای سال جاری نیز با پیش بینی 20 تا 30 درصدی امکان دارد که این میزان به بیش از 2میلیون زائر برسد.
استاندار ایلام ادامه داد، در آمار تردد خروجی زائران اعزامی به عتبات عالیات از مرز مهران فقط در 10 روز نخست ماه محرم 1438 هجری قمری شاهد یک رشد 60 درصدی بودیم و امسال نیز با توجه به استقبال مردم در سفر به شهرهای زیارتی کشور عراق، افزایش تردد از مرز مهران برای انجام زیارت اربعین حسینی را پیش بینی می کنیم.
مروارید با بیان اینکه به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از استان ایلام به شهرهای مقدس عراق اقدامات مناسبی از سوی دستگاه های مختلف این استان انجام شده است، توضیح داد، از آنجایی که گروهی از زائران اربعین حسینی با حدود 100 هزار خودروی سواری و شخصی و حدود 40 درصد دیگر نیز با وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس های مسافربری به این استان و شهرستان مرزی مهران عزیمت می کنند برای پارک خودروهای آنان پارکینگ های متعددی به اندازه کافی پیش بینی کرده ایم تا این گروه از زائران هنگام ورود و خروج به این استان با مشکلاتی مواجه نشوند.
او اضافه کرد، همچنین به منظور ایمن سازی تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق جاده های ورودی و خروجی به استان ایلام و شهر مرزی مهران را تقویت کرده و توانسته ایم حدود 20 تا 30 کیلومتر از جاده ایلام به مهران را چهار بانده کنیم که این کار با جدیت در حال انجام است.
استاندار ایلام همچنین از آماده سازی زائرسراها برای اسکان اضطراری و موقت زائران اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: در این راستا هم استانداری ایلام و هم سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مستقر در این استان از جمله سازمان حج و زیارت یا زائرسراهایی را ساخته اند یا مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فضاهایی را به منظور اسکان زائران اربعین حسینی ورودی و خروجی به این استان را پیش بینی کرده اند.
او با اشاره به اینکه با همکاری تمامی دستگاه های متولی و مسئول در استان ایلام در پذیرایی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی،نسبت به سال های گذشته بهتر است، گفت: تمامی اقدامات در زمینه های ارائه خدمات متنوع انتظامی، بهداشت و درمان، تغذیه، امنیتی و رفاهی برای تردد آسان این زائران فراهم شده است.
مروارید اظهار کرد،برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی 100 گیت ورودی و خروجی در پایانه مرزی مهران پیش بینی شده تا در حداقل زمان، امکان خروج و ورود زائران اربعین حسینی فراهم شود و هیچ مشکلی برای تردد زائران از این پایانه مرزی وجود نداشته باشد و اگر کمبودی باشد به سرعت از سوی مسئولان مرتبط جبران می شود.
او با بیان اینکه تنها مشکل ما در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در استان ایلام حضور و تجمع افرادی است که نه گذرنامه و نه ویزای ورود به کشور عراق دارند، گفت: به منظور کنترل ورود این افراد به استان ایلام برنامه هایی را پیش بینی کرده ایم که با همکاری نیروی انتظامی از ادامه حرکت این افراد در مبادی ورودی استان، پایانه مسافربری به سمت مرز جلوگیری به عمل خواهد آمد.
استاندار ایلام تاکید کرد: از زائران عتبات عالیات متقاضی خروج از کشور درخواست می کنیم با توجه به افزایش حجم ترددها در ایام محرم و صفر نسبت به دیگر ایام سال، با صبر و حوصله مسئولان اجرایی و عوامل پلیس گذرنامه و مقامات ذی صلاح را در ارائه خدمات یاری کنند.
مروارید همچنین از حضور سازمان های خدمات رسانی همچون جمعیت هلال احمر، اورژانس 115 و بهزیستی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در این استان خبر داد.

704

کد خبر: 687251

وب گردی

وب گردی