دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت

99 دانشگاه از مجموع دانشگاه‌های کشور که 20 دانشگاه آن را واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهد، در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا در نظام رتبه‌بندی سایماگو (Scimago) در سال 2016  قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اعلام این خبر افزود: نظام رتبه‌بندی سایماگو که به ارزیابی دانشگاه ها و موسسه های علمی و پژوهشی دنیا می پردازد در جدیدترین گزارش خود فهرست دانشگاه‌های برتر در سال 2016 را منتشر کرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن بیان این مطلب که در این گزارش99 دانشگاه از ایران در بین 5 هزار و 147 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند و در بین دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این فهرست نام 20 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز بر اساس گزارش نظام رتبه‌بندی سایماگو 2016 ، رتبه 680 را در بین 5000 دانشگاه برتر جهان به خود اختصاص داد.

وی گفت: سایماگو سیستمی است که دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان را براساس عملکرد پژوهشی در قالب مقالاتی که در نشریات معتبر بین‌المللی چاپ می شود، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. هفت شاخص مورد نظر این رتبه‌بندی جهانی بدین شرح است:

- شاخص برون‌داد: یعنی تعداد کل مدارک منتشر شده در نشریات علمی نمایه شده در پایگاه اسکاپوس.

- شاخص‌های همکاری بین المللی: حاکی از سهم تولیدات علمی یک موسسه است که در همکاری با موسسات خارجی تولید شده است.

- شاخص تأثیر نرمال‌سازی شده: ارتباط بین میانگین تأثیر علمی یک موسسه و میانگین جهانی.

- شاخص انتشارات با کیفیت بالا: نشان دهنده سهم آن قسمت از تولیداتی است که دانشگاه در پرنفوذترین نشریات علمی دنیا منتشر می‌کند.

- شاخص تخصص: نشان دهنده میزان تمرکز با پراکندگی موضوعی تولیدات علمی یک موسسه است.

- شاخص نرخ برتری: نشان دهنده آن میزان از تولیدات علمی یک موسسه به درصد است که در مجموعه 10 درصد برتر از پراستنادترین مقالات در رشته‌های علمی مرتبط با آنان قرار گرفته‌اند.

- شاخص رهبری علمی: نشان دهنده تعداد مقالاتی است که در آن‌ها نویسنده مسئول به موسسه مورد نظر تعلق دارد.

شایان ذکر است در سال میلادی جاری با رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان گوگل اسکولار و بر اساس ارجاعات علمی در پایگاه(www.webometrics.info)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) توانسته بود با رتبه 1789 در میان دانشگاه‌های ارزیابی شده جهان ، با اختلاف کمی پس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران(رتبه 1728 جهان) در جایگاه دوم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و در رده 25 دانشگاه‌های سراسر ایران قرار گرفت.

101

کد خبر: 687252

وب گردی

وب گردی