نشست توجیهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

برای نخستین بار در نشستی، دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به همراه خانواده با قوانین و مقررات مالی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی آشنا شدند.

به گزارش ایسکانیوز، همایش دانشجویان جدید الورود واحد شهرکرد با حضور مسئولین دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان با هدف آشنایی دانشجویان جدید با قوانین و مقررات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و مالی و به همت معاونت دانشجویی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در نماهنگی باتسلیت ایام محرم و خوش آمد گویی به دانشجویان و خانواده ها گفت: بالا بردن کیفیت آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه از جمله سیاست های کلان ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی است که این امر در توسعه و ترقی دانشگاه و پیشرفت دانشجویان نقش به سزایی دارد.

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی افزود: «امسال حدود 2200دانشجوی جدید در واحد شهرکرد پذیرش شده اند؛ که جذب این تعداد دانشجوی جدید در یک واحد دانشگاهی جامع با رتبه 3800 جهانی، نشان دهنده این است که دانشگاه پاسخ گوی نیازها و پتانسیل های موجود در جامعه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: واحد شهرکرد یکی از واحدهای دانشگاهی جامع و دارای 244 نفر عضو هیت علمی، 600 نفر استاد مدعو و امکانات رفاهی بی‌نظیری است؛ و حدود 9 هزار نفر دانشجو در ۷9رشته ارشد و دکتری، 50 رشته کارشناسی و دو رشته کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان چهارمحال و بختیاری هم در جمع دانشجویان و خانواده ها ضمن تسلیت ایام محرم و معرفی نهاد رهبری در دانشگاه گفت: رعایت پوشش اسلامی در دانشگاه از الزامات است و انتظار می رود دانشجویان عزیز با پوششی در خور یک دانشجو در دانشگاه حاضر شوند و به کسب علم و دانش و بالابردن سطح معلومات خود بپردازند.»

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل رئیسی افزود: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ملجا و پناهگاه دانشجویان است که می توانند با آرامش و به دور از استرس به طرح مشکلات خود پرداخته و در رفع آن از دفتر نهاد کمک بگیرند.

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در حاشیه این مراسم گفت: امسال برای اولین بار دانشجویان دانشکده های علوم انسانی، دامپزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم پایه ، پرستاری، بهداشت و مامایی به همراه خانواده بصورت مجزا به مدت چهار روز در نشستی توجیهی با قوانین و مقررات دانشگاه آشنا می شوند و رئیسان هر دانشکده به معرفی دانشکده مربوط می پردازند.

دکتر محمد خسروی اظهار کرد: به منظور صرفه جویی در وقت رئیس دانشگاه و معاونان قسمت های مختلف به ذکر مطالب کلیدی و مهم حوزه خود در قالب کلیپ برای دانشجویان پرداختند.

اضافه می شود: در حاشیه این نشست توجیهی نمایشگاهی با عنوان آفتاب مهر توسط معاونت دانشجویی فرهنگی برپا شد که در این نمایشگاه انجمن ها و تشکل های مختلف دانشجویی به معرفی انجمن و تشکل خود پرداختند و از دانشجویان جدید عضو گیری کردند.

نمایشگاه آفتاب مهر با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و دانشجویان جدید الورود در اولین روز جلسات توجیهی افتتاح شد که از 25 تا 28 مهر دایر است.

101

کد خبر: 687257

وب گردی

وب گردی