سفر چند ساعته پوتین به برلین برای اوکراین

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در مذاکرات گروه چهار نورماندی برای حل مساله اوکراین که فردا (چهارشنبه) در برلین برگزار می شود، شرکت می کند.

به گزارش ایسکانیوز دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری روسیه در قالب گروه چهار نورماندی با رهبران آلمان، فرانسه و اوکراین دیدار و مذاکره می کند.
خبرگزاری روسی اینترفاکس نیز امروز (سه شنبه) به نقل از پسکوف نوشت: سفر پوتین به برلین حتی دیدار یک روزه هم نخواهد بود و سفری کوتاه است که عصر فردا انجام می گیرد و وی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، فرانسوا اولاند و پترو پوروشنکو رئیسان جمهوری فرانسه و اوکراین دیدار خواهد کرد.
سخنگوی پوتین روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران امکان شرکت رئیس جمهوری روسیه در نشست گروه نورماندی در برلین را بعید دانسته بود.
رئیس جمهوری روسیه نیز از عملکرد دولت اوکراین برای حل مناقشه در شرق این کشور انتقاد کرده و گفته بود که رئیس جمهوری و دولت این کشور برای اجرای توافقنامه مینسک که به منظور حل و فصل مناقشه امضا شده است، تلاش نمی کنند.
اختلاف های روسیه و طرف های دیگر گروه چهار نورماندی باعث شد، نشست برنامه ریزی شده شهریور ماه گذشته در حاشیه اجلاس جی بیست چین برگزار نشود.
آخرین اجلاس این گروه اکتبر سال گذشته در پاریس برگزار شد و پس از آن در طول یک سال اخیر سران چهار کشور چندین رایزنی تلفنی برای پایان دادن به مناقشه در شرق اوکراین انجام دادند.
روابط مسکو و کی یف از ماه مارس سال 2014 و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه در کناره دریای سیاه که نتیجه آن جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه بود، بسیار تیره شد.

304/201

کد خبر: 687274

وب گردی

وب گردی