اردوغان: شبه نظامیان کرد باید از منبج سوریه خارج شوند

رجب طیب اردوغان اعلام کرد که شبه نظامیان کرد سوریه باید از منبج بروند و آمریکا نیز این مساله را قبول کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبری هابرترک، رئیس جمهور ترکیه در عملیات آزادسازی موصل گفت: براساس میثاق ملی کشورمان، ما نسبت به سوریه و عراق مسئولیت‌هایی داریم. بر همین اساس درباره مساله موصل نه تنها در مذاکرات بلکه در میدان نبرد نیز مشارکت خواهیم کرد زیرا کشور من با عراق مرز مشترک دارد و از سوی دیگر دارای مسئولیت تاریخی نسبت به این کشور است.

وی ادامه داد: اکنون آمادگی‌ها برای حضور در میدان نبرد ادامه دارد. اکنون کشوری از هزاران کیلومتر آن سوی جهان برای شرکت در عملیات آمده است اما ترکیه که دارای مرز مشترک است، شرکت نکند، چنین اتفاقی ممکن نیست.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به ساخت فرودگاه جدید در ترکیه گفت: در سال 2018 فرودگاهی که در جهان اول خواهد بود را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه بار دیگر با اشاره به عملیات "سپر فرات" در شمال سوریه گفت: هدف ما ایجاد پنج هزار کیلومتر، منطقه امن پاکسازی شده از تروریست‌ها در شمال سوریه است اما باید اعلام کرد که ما هیچ چشم داشتی به خاک سوریه نداریم. نمی‌خواهیم طرفدار یکی از گروه‌های درگیر در جنگ مذهبی کنونی در عراق باشیم. اما از سوی دیگر نمی‌خواهیم که برادران ترکمان و سنی‌ها تحت ظلم قرار گیرند.

وی همچنین گفت که مخالفان سوری تحت حمایت آنکارا پس از آزادسازی شهر الباب در شمال حلب به سمت منبج می‌روند و کردها باید این شهر را ترک کنند و در این باره با آمریکا نیز توافق شده است.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 687285

وب گردی

وب گردی