ییلدیریم: جنگنده‌های ترکیه در نبرد موصل شرکت می‌کنند/داعش پس از ورود آمریکا به عراق ظهور کرد

نخست وزیر ترکیه گفت: نه تنها در مذاکرات عملیات موصل حضور داریم بلکه در عملیات نیز مشارکت می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه گفت: نیروی هوایی ترکیه در قالب نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در عملیات موصل شرکت کرده‌اند. در حال حاضر نیروهایی که در پایگاه بعشیقه توسط نیروهای ما آموزش دیده‌اند، در جبهه اول عملیات موصل حضور دارند.

وی با انتقاد از تصمیم کنگره آمریکا علیه عربستان سعودی گفت: این تصمیم بی‌انصافی بی‌مورد است.

ییلدیریم اضافه کرد: در حال حاضر در پنجاه و ششمین روز عملیات "سپر فرات" هستیم. ما خواهان ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه هستیم. ما در این راه نیاز به اجازه کسی نداریم. ترکیه از حدود و امنیت خود در هر شرایطی محافظت خواهد کرد.

وی به اشاره به مساله عراق گفت: زمانی که آمریکا به عراق آمد، حساسیت‌های قومی و مذهبی موجود دراین منطقه را بیان کردیم و هشدارهای خود را درباره احتمال بروز گروه‌های تروریستی دادیم. همه می‌دانند که داعش پس از ورود آمریکا به خاک عراق ظهور کرد. اگر آن زمان هشدارهای ما را جدی می‌گرفتند، میلیون‌ها نفر کشته نمی‌شدند. کشورهایی که در این منطقه بدون مشارکت با ترکیه وارد عمل شوند دچار اشتباهات بزرگی می‌شوند.

وی درباره اصلاح قانون اساسی ترکیه افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که اصلاح قانون اساسی و سیستم ریاست جمهوری را به رای مردم بگذاریم. رهبران احزاب اپوزیسیون به خصوص قلیچداراوغلو را مورد خطاب قرار می‌دهم بیایید این مشکل را حل کنیم و حرف آخر را در این باره مردم بگویند. در این صورت دیگر جنجال‌ها به پایان می‌رسد.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 687303

وب گردی

وب گردی