سامسونگ تمام هزینه تامین کنندگان گلکسی نوت 7 را می‌پردازد

با توجه به توقف تولید گلکسی نوت 7، سامسونگ مجبور است به تامین‌کنندگان خود خسارت بدهد.

به گزارش ایسکانیوز، به نظر می‌رسد مصیبت‌های گلکسی نوت 7 تا مدت‌ها گریبان‌گیر سامسونگ باشد و این غول کره‌ای همچنان باید خسارات زیادی را جبران کند. سامسونگ در تازه‌ترین بیانیه‌ی خود از تصمیم جدید این کمپانی مبنی بر پرداخت غرامت به تامین‌کنندگان گلکسی نوت 7 خبر داده است.

از زمانی که سامسونگ مجبور به اعلام فراخوان سراسری گلکسی نوت 7 و در پی آن متوقف کردن دائمی تولید این فبلت شد، بسیاری از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان قطعات این گوشی نسبت به موجودی بلااستفاده‌ی انبارهای خود نگران بودند، چرا که این قطعات در جای دیگر کاربردی نخواهد داشت.

از آنجایی که سامسونگ هنوز نتوانسته علت دقیق انفجار گلکسی نوت 7 را مشخص کند، بیشتر قطعات تولید شده تا زمان تعیین علت اصلی انفجار از سوی سامسونگ طی دو ماه آینده، بلااستفاده خواهند بود. ممکن است هر قطعه‌ای عامل این انفجار باشد.

اما غول کره‌ای اعلام کرده تمامی پرداخت‌ها را برای قطعات بلااستفاده‌ی گلکسی نوت 7 انجام خواهد داد. به علاوه، سامسونگ قصد دارد خسارات وارده به تامین‌کنندگان را جبران کرده و بهای تمامی مواد مورد نیاز برای ساخت قطعات گلکسی نوت 7 را به تولیدکنندگان بپردازد.

این کمپانی در بیانیه‌ای کوتاه گفته است:

سامسونگ میزان موجودی کمپانی‌های همکار را بررسی کرده و خیلی سریع نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد کرد.

همچنین سامسونگ در حال بررسی ارائه‌ی پیشنهادات بعدی به این تولیدکنندگان است تا بتوانند در تولید دیگر گوشی‌های هوشمند این کمپانی با غول کره‌ای همکاری داشته باشند. سامسونگ قصد دارد با این پیشنهاد، به نوعی میزان خسارت‌های وارد در اثر توقف تولید گلکسی نوت 7 را به حداقل برساند.

تصمیمات اخیر سامسونگ در پی نگرانی دولت کره‌جنوبی نسبت به اثرات منفی عدم فروش گلکسی نوت 7 روی اقتصاد این کشور گرفته شده است، به ویژه اینکه برخی از تامین‌کنندگان قطعات این فبلت در کشور کره‌جنوبی مستقر هستند.

همچنین از طرف دیگر سامسونگ تصمیم گرفته میزان تولید گلکسی اس 7 و اس 7 اج را افزایش دهد تا بتواند پاسخگو میزان افزایش تقاضا برای جایگزینی نوت 7 باشد، اما به دارندگان این فبلت نیز توصیه می‌کند که می‌توانند از دیگر گوشی‌های سامسونگ انتخاب کنند.

ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که قرارداد جدیدی با تولیدکنندگان قطعات گلکسی نوت 7 که انبارهای آن پر از قطعات بلااستفاده‌ی این فبلت است، امضا شود تا بتوانند در افزایش حجم تولید گلکسی اس 7 به سامسونگ کمک کنند.

101/103

منبع: زومیت

کد خبر: 687345

وب گردی

وب گردی