مدیرکل امور فناوری وزارت علوم: از برگزیدگان جشنواره ملی ایده های برتر در هفته پژوهش و فناوری تجلیل می شود

مدیرکل امور فناوری وزارت علوم گفت: دوازدهمین جشنواره ملی ایده های برتر در سال جاری برگزار و از  برگزیدگان  این جشنواره ، طی مراسمی در هفته پژوهش و فناوری تجلیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر خسرو پیری در نشست مشترک مسئولان ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با دبیران مناطق ده گانه پژوهش و فناوری دانشگاهها و مراکز اموزش عالی کشور با اشاره به برگزاری یازده دوره جشنواره ملی ایده های برتر توسط پارک علم و فناوری یزد گفت: تاکنون بیش از ده هزار ایده فناورانه در بانک اطلاعاتی این جشنواره ثبت شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی ایده های برتری است که بتوانند به محصولی اختراعی و نیمه صنعتی و در نهایت محصول تجاری مورد نیاز کشور تبدیل شوند و در قالب شرکت فناور بتوانند در بازار آزاد رقابت کنند.

دکتر پیری افزود: تمام ایده های ارائه شده به این جشنواره، بر اساس معیارهای نوآوری، درجه پختگی، امکان تولید، ارزش افزوده اقتصادی، فرا گیری استفاده در جامعه، درجه رفع مشکلات جامعه و امکان ارائه در صحنه جهانی مورد ارزیابی، نظرسنجی و رتبه بندی داوران جشنواره قرار می گیرند و تعدادی از آنها به عنوان ایده های برتر شناخته می شوند که صاحبان ایدههای منتخب از حمایت مادی و معنوی در جهت توسعه و اجرایی نمودن ایده خود برخوردار خواهند شد.

دبیر جشنواره ملی ایده های برتر و استارت آپ های دانشگاهی ستادملی هفته پژوهش و فناوری گفت: این جشنواره در سه مرحله برگزار می شود و پس از دریافت ایده های ارسالی به جشنواره و داوری طرح ها، طرح های واجد شرایط علمی و فنی انتخاب می شود و وارد یک مرحله دیگر رقابت می شوند و در نهایت حدود 30 تیم صاحب ایده های برتر می توانند طرح های خودرا در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ارائه کنند و با امتیاز دهی داوران و حاضران ، منتخبان نهایی معرفی می شوند.

دکتر پیری گفت: فرصت ثبت ایده های برتر تا30 آبان ماه است و متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی ذیل در فرآیند ثبت ایده خودرا انجام دهند.

101/107

کد خبر: 687351

وب گردی

وب گردی