میزان ارجاع مقالات پژوهشی و داشتن طرح پژوهشی ملاک اصلی انتخاب پژوهشگر برتر است

دبیر هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فنّاوران  برتر گفت : میزان ارجاع مقالات پژوهشی براساس شاخص اچ ایندیکس و داشتن طرح پژوهشی ملاک اصلی انتخاب پژوهشگر برتر در این دوره جشنواره است.

به گزارش ایسکانیوز ،دکتر محسن شریفی در نسشست مشترک مسئولان ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با دبیران مناطق ده گانه پژوهش و فناوری کشور با اشاره به نقش پررنگ مقاله در انتخاب پژوهشگر برتر گفت: با محور قراردادن شاخص اچ ایندیکس و میزان ارجاع به مقالات ، بنا داریم به کیفیِت توجه کنیم و برترین پژوهشگر را در هر حوزه تخصصی انتخاب کنیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم افزود: ملاک امتیاز دهی به مقالات علمی و پژوهشی ، آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است و در این دوره از جشنواره اگر مقاله ای از اعضای هیئت علمی در لیست سیاه نشریات نامعتبر باشد از رقابت در جشنواره محروم می شود.

دبیر هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فنّاوران برتر تاکید کرد: فرصت دانشگاهها برای معرفی پژوهشگر برتر تا هفدهم مهرماه بود ولی فرصت ارسال مدارک توسط سامانه الکترونیکی تا اول آبان ماه تمدید شده است و دانشگاهها و پژوهشگران می توانند پرونده های خودرا از طریق سامانه ذیل تکمیل و ارسال کنند.

101/107

کد خبر: 687361

وب گردی

وب گردی