اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر اقدامات دیگر کشورها در همکاری با ایران قرار گیرد

وزیر امور خارجه امروز با الیزابت بین کوفسکا کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) با خانم «الیزابیتا بین کوفسکا» کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپایی که در ایران به سر می‌برد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به حوزه‌های متنوعی که برای همکاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اتحادیه اروپایی وجود دارد تاکید کرد: موانع گسترش روابط بین طرفین باید رفع شوند و نقش اتحادیه در استفاده از فضای پس از رفع تحریم‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر اقدامات دیگر کشورها و قدرت‌ها در همکاری با ایران قرار بگیرد.

کوفسکا کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار بر گسترش همکاری‌های این اتحادیه و ایران در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وی با اشاره به افزایش تمایل شهروندان اروپایی برای سفر به ایران، گردشگری را یکی از مستعدترین حوزه‌های همکاری بین ایران و این اتحادیه دانست.

کمیسیونر اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشت: به دنبال مشارکت و چشم انداز بلندمدت در کار با ایران هستیم و معتقدیم که زمینه‌های تحقق این مشارکت هر چه سریعتر باید فراهم شود.

دیدار با عبدالله مابری وزیر امور خارجه ساحل عاج و عبدالله بیوچان وزیر مشاور در امور توسعه و برنامه‌ریزی کشور آفریقایی بنین که به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور این کشور به ایران سفر کرده بود، از دیگر دیدارهای رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در هفته جاری بود.

203/201

کد خبر: 687364

وب گردی

وب گردی