عبدالله ناصری: پذیرفتن ترمیم کابینه از سوی روحانی، دست مریزاد دارد/ وزیر صنعت و معدن می تواند جز گزینه های تغییر باشد

عضو بنیاد باران معتقد است که علی جنتی نباید از کابینه یازدهم جدا می شد و در شرایط فعلی او بهترین گزینه برای وزارت فرهنگ و ارشاد بود.

عبدالله ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به استعفای سه وزیر دولت یازدهم با بیان اینکه سه حوزه ورزش، فرهنگ و هنر و فرهنگ عمومی حوزه های بسیار مهم و تاثیر گذار در انتخابات آینده هستند، اظهار کرد: استعفای محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به دلیل عدم تسلط وزیر بر حوزه ورزش و اهمیت این وزارتخانه برای انتخابات 96 بسیار زودتر از این زمان باید صورت می گرفت.

این تحلیل گر مسائل سیاسی افزود: برعکس وزیر ورزش، درباره وزیر فرهنگ و ارشاد معتقدم که با توجه به عملکرد مثبت جنتی در این وزارتخانه حتما پذیرش استعفای وی از سوی رئیس جمهور در سبد رای روحانی تاثیر منفی خواهد داشت و رئیس دولت باید از نگاه جامعه فرهنگ و هنری کشور به این موضوع نگاه کرده و تحت هیچ شرایطی استعفای وزیر ارشاد را نمی پذیرفت چراکه در شرایط فعلی گزینه ای بهتر از او را نمی تواند جایگزین کند اما اینکه چقدر دوطرف مصر به این قطع یا ادامه همکاری بودند، ما از آن اطلاعی نداریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اینکه رئیس جمهور بعد از مدت ها و در 8 ماه پایانی دوره اول دولت خود ترمیم کابینه را پذیرفته خوب است و جای دست مریزاد دارد اما این ترمیم نباید تنها به دو، سه وزارتخانه محدود شود بلکه به عنوان مثال وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز یکی از اولین گزینه هایی است که تغییر آن حتی قبل از سه وزارت خانه مطرح، فعلی احساس می شود.

ناصری همچنین خاطرنشان کرد:قریب به 25 درصد از کسانی که دور میز هیئت دولت می نشینند اعم از وزراء و معاونین باید ترمیم شوند.

وی تاکید کرد: در گام دوم و در آستانه انتخابات دولت باید این تغییرات و ترمیم را در سطح استان ها انجام دهد و با استانداران و فرماندارانی که با دولت همراه نیستند خداحافظی کند.ناصری همچنین تصریح کرد: این تغییرات باید در ستاد نهاد ریاست جمهوری نیز رخ دهد.

/201204

کد خبر: 687411

وب گردی

وب گردی