راه اندازی سامانه ملی ثبت بیماری های روماتولوژی

افتتاحیه دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی روماتولوژی با هدف تشخیص و درمان بیماری های روماتولوژی صبح امروز در مرکز آرشیو اسناد ملی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتراحمد رضا جمشیدی ریاست انجمن درباره برگزاری این کنگره گفت: برای سال دهم است که کنار یکدیگر جمع می شویم و با استفاده از آن همکاری میان پزشکان ایجاد و در کنار یکدیگر به پیشرفت علم روماتولوژی کمک می کنیم .

او با اشاره به اینکه این کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده و در آن 40 نفر از اساتید از رشته های مختلف حضور دارند گفت: تعداد مقالات ارشال شده به دفتر انجمن 30 عدد بود که از 7 عدد از آن ها حذف و 29 مقاله به هیئت داوران ارسال شد.
او ادامه داد: هر ساله افراد شرکت کننده در این کنگره افزایش پیدا می کند و اقدامات مناسبی در زمینه پیشرفت آن صورت می گیرد.همچنین در تشخیص و درمان پیشرفت های مناسبی داشتیم از نظر سطح علمی همکاران در سطح بالایی قرار دارند و وضعیت دارویی در سطح مناسبی قرار دارد.این پیشرفت ها به گونه ای است که لازم نیست برای طی کردن مراحل درمان به خارج کشور بروند.
او افزود:در زمینه آموزشی مراکز روماتولوژی بسیاری موفق بودند اما در زمینه پژوهش با مشکلاتی مواجه بودیم بر اساس آمار اسکوپوس در سال 2014 ایران در زمینه روماتولوژی رتبه 40 و در خاورمیانه رتبه 4 را کسب کرده است. در سال 2015 متاسفانه مقالات ارائه شده با افت کمی مواجه شد و رتبه از 30 به 34 تقلیل پیدا کردیم که برای رفع آن نیازمند فعالیت های گروهی هستیم و باید ارتباطات بین المللی را تقویت کنیم و توجه بیشتری به مجلات علمی داشته باشیم.
او بااشاره به سامانه ملی ثبت بیماری های روماتولوژی گفت:متاسفانه در زمینه فعالیت های گروهی سامانه ملی ثبت بیماری های رماتیسمی نداریم البته لازم به ذکر است که هسته اولیه این سامانه در مرکز روماتولوژی صورت گرفته است همچنین از وزارتخانه قول همکاری گرفته ایم.
او ادامه داد: 2 شماره مجله روماتولوژی منتشر شده است که با مشکلات اجرایی از جمله مقاله ، داوری مقالات وسرعت عمل همراه با دقت مواجه شده است.
برگزاری این کنگره ادامه دارد.

105/106

کد خبر: 687425

وب گردی

وب گردی