حسین‌زاده لطفی: فرایند جذب دانشجو در همه رشته‌محل‌ها بر اساس قوانین وزارت علوم است

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از هجمه‌ها علیه این دانشگاه نشان‌دهنده اطلاعات غلط و بی‌اساس است، گفت: فرایند جذب دانشجو در همه رشته‌محل‌ها براساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد حسین‌زاده لطفی در شورای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دانشگاه به تصویب رسیده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ارائه شده توسط واحدها، فعالیت‌های هر واحد رصد و پیگیری می شود که بر این اساس همه واحدها باید نسبت به تحقق اهداف پیش بینی شده بطور جدی پیگیر باشند.

وی با اشاره به تلاش های دکتر نیازآذری برای جذب رشته محل‌های جدید در واحدهای استان عنوان کرد: با توجه به وضعیت خاص و مناسب استان مازندران از نظر جمعیتی، نزدیکی به پایتخت و نیز امکانات مناسب آموزشی و کادر هیات علمی در واحدهای استان با هماهنگی و مساعدت ریاست محترم دانشگاه رشته محل های جدید به استان داده و در مرحله تکمیل ظرفیت نیز امکان جذب دانشجو مطابق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراهم شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اضافه شدن برخی رشته محل‌های جدید در مرحله تکمیل ظرفیت گفت: نتایج تکمیل ظرفیت واحدهایی دانشگاهی در حال پردازش است و بزودی اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام و واحدهای دانشگاهی نیز در اجرای دقیق و درست مقررات آموزشی اعم از ثبت نام در موعد مقرر و برگزاری بموقع کلاسها عمل کنند.

وی با بیان تعداد رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در سال 92 در مقطع دکتری ادامه داد: این تعداد اکنون به 146 رشته محل افزایش یافته و در مقطع کارشناسی ارشد نیز به 451 رشته محل در سال جاری افزایش یافته که با توجه به دارایی های واحدهای استان این روند روبه رشد به درستی صورت گرفته است.

این مسئول تعداد اعضای هیات علمی واحدهای استان را بالغ بر 1600 تن عنوان کرد و افزود: اکثریت این تعداد دارای مرتبه علمی استادیار و یا بالاتر بوده و یا بورس مقطع دکتری تخصصی هستند که در صورت پایان تحصیلات و ارتقا از مربی به استادیار شرایط برای اخذ رشته محل‌های جدید در سال آتی نیز فراهم خواهد شد.

حسین زاده در پاسخ به برخی اخبار نادرست منتشر شده در برخی رسانه ها در مورد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس مقررات آموزشی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی بوده و تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به درج خبری در برخی رسانه ها مبنی بر عدم وجود هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی که صلاحیت دفاع از رساله دکتری را داشته باشند به مصوبه وزارت علوم در مورد اساتید راهنما برای دفاع از رساله دکتری اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور بیش از 12300 عضو هیات علمی با مرتبه علمی استادی، دانشیاری و استادیار با بیش از دو سال سابقه کاری نسبت استاد به دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی 2.6 است که نسبت به بسیاری از دانشگاه های دولتی که ظرفیت رساله دکتری در آنها 4 تا 8 نفر بوده پایین‌تر است.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد ثبت نام با سند پذیرش نیز تاکید کرد و افزود: ثبت نام بدون سند پذیرش مطلقا ممنوع است و امکان تغییر مشخصات و رشته و یا گرایش نیز در سند پذیرش وجود ندارد.

دریافت کد شناسه برای اعضای هیات علمی، اجرای بخشنامه تشویق و رکود علمی و نیز راه اندازی سامانه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی از دیگر محورهای بحث معاون آموزشی بود که بر اجرای آن تاکید کرد.

101

کد خبر: 687443

وب گردی

وب گردی