حمایت 70 برنده جایزه نوبل از هیلاری کلینتون

تعدادی از برندگان جایزه نوبل با امضای نامه ای حمایت قطعی خود را از هیلاری کلینتون در انتخابات آمریکا اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از نیویورک تایمز، یک گروه 70 نفره از برندگان جایزه نوبل در حوزه های علوم پایه، پزشکی و اقتصاد روز گذشته طی نامه ای حمایت خود را از "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کردند.

آنها در این نامه نوشتند: "پیروزی کلینتون در انتخابات آمریکا برای حفظ آزادی و یک حکومت مشروط ضروری و مهم است. کلینتون کسی است که اهمیت سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری را در زمانی که جهان با چالش های مختلفی مواجه است، درک می کند."

در این نامه هیچ اشاره ای به "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا نشد؛ اما آمده است که سیاست هایی که به دانشِ علمی بی توجه باشد، می تواند به اعتبار و امنیت ملی آمریکا آسیب برساند.

در این نامه آمده است: "ما به رئیس جمهوری احتیاج داریم که از سیاست های مرتبط با علم و فناوری که باعث رشد و شکوفایی کشور می شود، حمایت کند و اساس تصمیمات سیاسی مهم را ارائه کند.

در میان این برندگان جایزه نوبل، اسامی افراد برجسته ای از جمله "پیتر آگره،" شیمیدان معروف آمریکایی، "رابرت جی.شیلر،" اقتصاددان آمریکایی و "رابرت وودرو ویلسون،" ستاره شناس آمریکایی دیده می شود. این افراد به نگرانی های جهانی از جمله سرطان، بیماری آلزایمر و تغییرات آب و هوایی به عنوان مشکلاتی اشاره کردند که نیاز به سرمایه گذاری و نوآوری آمریکا دارد.

آنها همچنین نوشتند: انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی پیامدهای عمیقی برای آینده آمریکا و جهان خواهد داشت.

اینکه برندگان جایزه نوبل از هیلاری کلینتون حمایت کرده اند، تعجب برانگیز نیست؛ زیرا اساتید دانشگاه بیشتر تمایل به حمایت از دموکراتها دارند. در سال 2012 نیز 68 برنده جایزه نوبل از "باراک اوباما" در مقابل "میت رامنی" حمایت کردند. چهار سال پیش از آن هم 76 برنده جایزه نوبل حمایت خود را از "باراک اوباما" در مقابل "جان مک کین" اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان

208/201

کد خبر: 687444

وب گردی

وب گردی