هیجدهمین جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد

هیجدهمین جلسه شورای پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در سالن کنفرانس هیات امنای استانی با حضور رییس شورای پژوهش و فناوری؛ محمد ضعیفی زاده ، دبیر شورای پژوهش و فناوری علی راهنمایی و معاونین و روسای ادارات واحدهای دانشگاهی استان تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه رییس شورای پژوهش و فناوری استان با تاکید بر ادامه سیره و روش امر به معروف و نهی از منکر آن امام همام، از حضور دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در نهمین جشنواره و نمایشگاه فن آوری های نانو در نمایشگاه بین المللی تهران با توجه به حضور موفق این استان در بخش ارائه مقالات در زمینه نانو تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای روسای جدید ادارت پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاهی مشکین شهر و گرمی گفت: موفقیت در این حوزه،نه تنها پیگیری مستمرمی خواهد بلکه این کار با علاقمندی همراه است.

علی راهنمایی دبیر شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، روسای ادارات پژوهش و فناوری واحدهای واحدهای دانشگاهی مستقر در استان را نسبت به رعایت مفاد بخشنامه مبنی بر اخذ مجوز برگزاری همایش و جشنواره ها در سه ماهه دوم سال 95 به منظور صرفه جویی در هزینه های جاری قبل از اعلام از ریاست محترم دانشگاه را دعوت کرد.

وی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد به منظور هدفمند کردن فعالیتهای پژوهش و فناوری در ارائه سرویس های آزمایشگاهی و استاندارد سازی ساها واحدهای دانشگاهی را نسبت به اخذ استاندارد آزمایشگاههای مورد نیاز با نیم نگاهی به پتانسیل خدماتی مورد نیاز منطقه ای اقدام شود.

راهنمایی گرداوری اطلاعات ورود و خروج کالاها از پایانه مرزی بیله سوار را برای جلسه ی بعدی توسط واحد بیله سوار، انجام تمهیدات لازم جهت پذیرش دانشجو از کشور آذربایجان با توجه به مجوز واحد بین الملل برای استان توسط واحد بیله سوار، اخذ مجوز تمدید استاندارد برای آزمایشگاه بتن توسط واحد مشکین شهر و ارائه گزارش در چلسه بعدی، اقدام در جهت اخذ مجوز استاندارد آزمایشگاه جوش توسط واحد مشکین شهر از جمله مصوبات این جلسه بود.

وی افزود از دیگر مصوبات می توان به اقدام در جهت اخذ مجوز صلاحیت همکار آزمایشگاه فضایی توسط واحد مشکین شهر، انجام تمهیدات لازم در جهت برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری بویژه ساماندهی مسابقه ی ایده های برتر در واحد های دانشگاهی و معرفی نفرات برتر به مرحله ی استانی، تاکید بر ارسال به موقع جوابیه نامه هایی که از هیات امنای استانی و سازمان مرکزی ارسال می شود، موافقت با درخواست دکتر نازیلا آقایی عضو هیئت علمی واحد اردبیل مبنی بر اعزام فرصت مطالعاتی به کشور بلژیک،و ارسال به به سازمان مرکزی جهت بررسی های بیشتر عنوان کرد.

وی گفت: ایجاد پژوهشکده تحقیقاتی انرژی واحد گرمی منوط به رعایت آیین نامه ایجاد مراکز تحقیقاتی، موافقت با ایجاد شعبه اقماری مرکز رشد در واحد گرمی و مشکین شهر برای مبادله تفاهم نامه با مرکز رشد و فناوری واحد اردبیل از دیگر مصوبات بود.

دبیر شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نسبت به پیگیری امورات حوزه ی فعالیتی خود تاکید کرد و افزود: باتوجه به قرارگرفتن در سه ماهه سوم سال جاری واحدهای دانشگاهی نسبت به جذب حداکثری بودجه پژوهشی و هزینه کرد آن اهتمام لازم را داشته باشند.

101

کد خبر: 687452

وب گردی

وب گردی