در هر سرقت ١٠ تا ١٥‌ میلیون تومان پول گیرمان می‌آمد/سرقت از خانه‌های چراغ‌خاموش

مرد لوله‌کش که با همدستی دوستش وارد خانه‌های چراغ‌خاموش می‌شد و سرقت می‌کرد، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق این پرونده سه سال قبل تشکیل شد، زمانی که شکایات متعددی از شهروندانی در یک منطقه از تهران به مأموران داده شد مبنی بر اینکه از خانه‌هایشان سرقت شده ‌است؛ بلافاصله مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با ترفندهای پلیسی متوجه شدند سارقان دو نفر هستند و با هم سرقت‌ها را انجام می‌دهند؛ با ردیابی‌های انجام‌گرفته متهمان شناسایی و بازداشت شدند. متهمان بعد از بازداشت به سرقت اعتراف کردند و گفتند ٩ فقره سرقت انجام داده‌اند و از هر سرقت ١٠ تا ١٥‌ میلیون تومان پول به دست آورده‌اند.

متهم ردیف اول که مردی ٤٠ساله و لوله‌کش است توضیح داد با همکاری دوستش سرقت‌ها را انجام می‌داد. او گفت: در هفت سرقت من وارد خانه‌ها ‌شدم و سرقت ‌کردم و دوستم جلوی در کشیک می‌داد و در دو خانه او وارد خانه شد و پول‌ها را برداشت. این مرد گفت: شیوه ما این بود که خانه‌های چراغ‌خاموش را شناسایی می‌کردیم، بعد زنگ در خانه را می‌زدیم و وقتی باز نمی‌کردند، با تخریب در وارد خانه می‌شدیم و پول و طلا و اشیای قابل حمل را برمی‌داشتیم و می‌رفتیم.

متهم گفت: بابت هر سرقت ١٠ تا ١٥‌ میلیون تومان پول گیرمان می‌آمد که با هم تقسیم می‌کردیم. روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، نماینده دادستان درخواست صدور حکم حد برای متهم ردیف اول کرد و برای متهم ردیف دوم نیز مجازات خواست.

سپس یکی از شاکیان در جایگاه حاضر شد و گفت: شب عروسی‌مان بعد از پایان مراسم به خانه رفتیم و دیدم که وسایل خانه تخریب شده و هرچه شیء قیمتی داشتیم سرقت شده‌ است. همسرم وحشت کرد و دیگر وارد آن خانه نشد. شب عروسی‌مان با چنان ترس و وحشتی همراه شد که هنوز هم همسرم به حالت عادی برنگشته ‌است، او مدت‌ها برای ترسی که دچارش شده‌، زیر نظر دکتر بود. مجبور شدیم خانه را عوض کنیم، اما آن وحشت هیچ‌وقت از همسرم دور نشد و هنوز هم نگران است که سارقی به خانه بیاید.

خسارتی که این دو نفر به من وارد کرده‌اند، جبران‌شدنی نیست و ما درخواست اشد مجازات برای آنها را داریم. وقتی نوبت به متهم ردیف اول رسید، گفته‌هایش در بازجویی‌ها را رد کرد و گفت من دو سرقت انجام دادم و دوستم هفت سرقت؛ او پول‌ها را برمی‌داشت و به من نمی‌داد. این گفته‌ها از سوی متهم ردیف دوم رد شد و او نیز گفت بیشتر سرقت‌ها را دوستش انجام داده‌ است. با پایان جلسه رسیدگی هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

105105

کد خبر: 687468

وب گردی

وب گردی