به مناسبت روز عصای سپید; میزگرد علمی "از استقلال فردی تا استقلال خانوادگی"برگزار شد

به مناسبت روز عصای سپید، میزگرد علمی با موضوع "از اسقلال فردی تا استقلال خانوادگی" با حضور جمعی ازدانشجویان روشندل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در تالار شهید مطهری این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رضا اسماعیلی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در این میز‌گرد علمی گفت: روز عصای‌ سپید نماد استقلال روشندلان عزیز است و عامل استقلال باعث کشف خود و شناسایی دقیق‌تر و عمیق‎‌تر و شناخت ظرفیت‌ها می‌شود.

وی افزود: توکل در رسیدن به هدف بسیار موثر است پس اول هدف خود را مشخص کنید و سپس با توکل به قدرت لایزال الهی در مسیر مناسب برای رسیدن به هدف گام بردارید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: در استقلال فردی و استقلال خانواد‌گی نقش‌های متفاوتی باید ایفا شود و اهدافی که هر یک از ما انتخاب کرده‌ایم بر اساس ملاک خود بوده و ممکن است موانعی بر سر راه رسیدن به آن وجود داشته باشد. در کنار آن، خداوند در وجود شما شاخص‌هایی قرار داده تا بتوانید استقلال خود را حفظ کنید و به نحو مطلوب از آنها بهره‌‌برداری کنید. انسان‌ها‌ی اثربخش انسان‌ها‌یی هستند که علاوه بر موفقیت خود افراد دیگر را به مقصود نها‌یی راهنما‌یی می‌کنند.

دکتر اسماعیلی گفت: محدودیت و کم‌بینائی مانع رسیدن به اهداف و خودشناسی و پیدا کردن توانمندی‌ها نیست. امام حسین بهترین راهنما برای نشان دادن راه است و امیدوارم ایشان را سر‌مشق و مبنا و محور برنامه‌های خود قرار دهیم.

در ادامه این میز‌گرد علمی مهرداد کرامت‌پور کارمند روشندل و مسئول دفتر فروغ سبز واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: هدف از برگزاری چنین جلساتی را گردآوری افراد کم‌بینا و نابینا و ایجاد مکانی برای شکوفا‌یی استعدادها و تبادل‌نظر برای رسیدن به محیطی با نشاط توأم با انگیزه عنوان کرد.

شایان ذکر است در این میز‌گرد علمی جمعی از پژوهشگران روشندل در حوزه‌های علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و.... به تبادل‌نظر در خصوص موضوع این نشست علمی پرداختند.

101

کد خبر: 687525

وب گردی

وب گردی