توسعه تعاملات دانشگاه جامع علمی کاربردی با کشور عراق

معاون علمی و بین المللی وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی عراق با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سلام حسن طه، معاون علمی و بین الملل وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق و هیئت همراه با دکتر امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که معاونان و برخی از مدیران دانشگاه نیز حضور داشتند دکتر محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گزارشی از وضعیت دانشگاه در زمینه دوره‌های آموزشی علمی کاربردی ارائه کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاه مهارتی در ایران است که با هدف رفع نیازهای صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر تأسیس شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید کرد: این دانشگاه ستادی برای برنامه ریزی و نظارت بر امور بیش از هزار مرکز آموزش علمی کاربردی در 31 استان کشور است.

وی گفت: نزدیک به نیمی از مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی متعلق به بخش خصوصی است و نیمی دیگر متعلق به دستگاه‌های دولتی و عمومی شامل شرکتهای تولیدی، مؤسسات وابسته به دولت و کسانیکه در 4 حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر دارای تخصص هستند، می‌باشد

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در این دانشگاه دوره های کاردانی وکارشناسی فنی و مهارتی وجود دارد و دوره های کارشناسی ارشد بصورت محدود نیز ایجاد شده و توسعه خواهد یافت.

دکتر سلام حسن طه، معاون علمی و بین المللی وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی جمهوری عراق نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از وجود چنین دانشگاهی در ایران گفت: ما نیز در عراق دانشگاه هایی داریم که بصورت مؤسسه هستند.

وی اضافه کرد: در کشور عراق یک هیئت آموزش تکنولوژی وجود دارد که 50 مؤسسه زیر نظر آن فعالیت می کند و مؤسسات در تمام استان های کشور عراق وجود دارند.

معاون علمی و بین المللی وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی جمهوری عراق گفت: برنامه داریم تعامل میان دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی و پلی تکنیک خود را با دانشگاه جامع علمی کاربردی گسترش دهیم.

وی اعلام کرد: وزارت علوم کشور عراق علاقه مند به امضا قرارداد و تفاهم نامه با دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

دکتر سلام طه حسن افزود: ما خواهان استفاده از ظرفیتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی با محوریت تبادل استاد و دانشجو و نیز استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه ها و دوره های کاربردی و مهارتی این دانشگاه هستیم.

وی تأکید کرد: ایده ای در خصوص مراکز رشد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک با دانشگاه جامع علمی کاربردی داریم تا از این طریق بتوانیم از پتانسیل کشور ایران در زمینه مهارت آموزی استفاده کنیم.

دکتر امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز از انعقاد تفاهم نامه و عقد قرارداد با وزارت علوم کشور عراق استقبال کرد و عنوان کرد: دانشگاه جامع آماده همه نوع همکاری با کشور عراق می‌باشد و آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار دانشگاه‌های عراق قرار دهد و در تربیت نیروهای مهارتی مورد نیاز برای بازسازی عراق مشارکت جدی داشته باشد.

101

کد خبر: 687526

وب گردی

وب گردی