برگزار ی آیین بزرگداشت دومین سالگرد آیت الله مهدوی کنی

آیین بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه مروی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم افرادی همچون حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و آیت الله تسخیری و حجت الاسلام مسعود خامنه ای فرزند رهبر معظم انقلاب حضور دارند.

آیت الله مهدوی کنی که در سال 1310 در کن، حومه تهران به دنیا آمد، 14 خرداد سال 1393 پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، در منزل دچار عارضه قلبی شد و به کما رفت و در مهرماه همان سال به ملکوت اعلی پیوست.
دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه مروی و دانشگاه امام صادق(ع) از جمله مسئولیت های ایشان بود.
وی استاد درس اخلاق اسلامی پیش از انقلاب اسلامی و از روحانیون مخالف حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب یکی از پنج روحانیانی بود که هستهٔ اصلی شورای انقلاب را تشکیل داد و پس از آن به عنوان وزیر کشور و کفیل نخست وزیری به دنبال ترور شهیدان رجایی و باهنر، به انجام خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.
سعید مهدوی کنی فرزند مرحوم آیت الله مهدوی کنی در این مراسم با اشاره به ویژگی های شخصیتی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و سوابق انقلابی آن مرحوم گفت: بارزترین صفت در زندگی آیت الله مهدوی کنی، اخلاص بود.
وی افزود: امروز حتی کسانی که دیدگاهشان با آیت الله مهدوی کنی نزدیک نبود، می گویند نبود ایشان مصداق روایتی است که می گویند اگر عالمی از دنیا رود سلمه ای به اسلام وارد می شود.
به گزارش ایرنا، مهدوی کنی ادامه داد: کسانی که با آیت الله مهدوی کنی کار می کردند، می دانند نبود ایشان محسوس است؛ هرچند کارها در حال انجام شدن است اما جای خالی ایشان دیده می شود.

202/201

کد خبر: 687549

وب گردی

وب گردی