مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از کشف ۱۴ قلم اشیا تاریخی از غارتگران اموال فرهنگی خبر داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از کشف ۱۴ قلم اشیا تاریخی از غارتگران اموال فرهنگی خبر داد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی؛ محمد سویدانلوئی گفت: پیرو تلاش های صورت گرفته توسط پرسنل یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شناسایی افرادی سود جو که قصد خرید و انتقال اشیا تاریخی را داشتند ضمن شناسایی خودرو این افراد و استقرار ایست بازرسی، 14 قلم اشیاء تاریخی که شامل ظروف سفالی، تنگ، پیه سوز، ظروف از جنس مفرغ، ظرف شیشه ای و یک قطعه فسیل بوده کشف و ضبط شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در این ارتباط مجرمین دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

سویدانلوئی همچنین در خصوص قدمت اشیا گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی برخی از اشیا تاریخی فوق، دارای قدمتی مربوط به قرون 4تا 5 هجری قمری بوده و ارزش تاریخی قابل توجهی دارد.

وی یادآور شد: از مردم استان تقاضا داریم هر گونه فعالیت های مشکوک در حریم آثار تاریخی و تپه ها و محوطه های تاریخی را به یگان حفاظت این اداره کل گزارش کنند تا این آثار از گزند غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی مصون بماند.

کد خبر: 687577

وب گردی

وب گردی