وزیر کشور: مرزهای شرقی ایران از امنیت بسیار بالایی برخوردار است

وزیر کشور با بیان اینکه امنیت مرزهای شرق کشور در سیستان و بلوچستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: این مرزها هم اینک از امن ترین مرزهای ایران اسلامی به شمار می روند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان مرزی سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مرزها تاکید بر این است که با ارزیابی صحیح بتوانیم در تقویت و استحکام آنها دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای امنیت، ایران از نظر امنیتی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح چهارشنبه وارد شهرستان مرزی سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان شد.
وزیر کشور پس از ورود به فرودگاه سراوان مورد استقبال استاندار، نماینده مردم سراوان، سیب سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سیستان وبلوچستان قرار گرفت.
وی در سفر به سراوان ضمن بازدید از مرزها در نشست سران طوایف و ریش سفیدان این شهرستان شرکت خواهد کرد.
حضور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب های اجتماعی سیستان و بلوچستان و یادواره شهید شوشتری از دیگر برنامه های سفر 2روزه وزیر کشور به این استان است.
همچنین هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور نیز امروز در سفر به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان بازدید کرد.
شرکت در نشست شهرداران سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های معاون عمرانی وزیر کشور در زاهدان است.
به گزارش ایرنا شهرستان سراوان با داشتن 13 هزار و 905 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 347 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
این شهرستان به زادگاه خورشید ایران شهرت دارد چرا که سراوان نخستین نقطه ای در کشور است که خورشید در آن طلوع می کند به طوری که طلوع و غروب خورشید در این شهرستان با طلوع و غروب خورشید در غربی ترین شهر کشور یک ساعت و هفده دقیقه اختلاف دارد.

202/201

کد خبر: 687601

وب گردی

وب گردی