تاکید وزیرخارجه عراق بر رعایت موازین حقوق بشر در عملیات موصل

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق بر رعایت موازین حقوق بشر توسط نیروهای نظامی این کشور درعملیات آزادسازی موصل تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری المسله، جعفری سه شنبه با اعلام این مطلب افزود:عراق در این جنگ تنها از خود دفاع نمی کند، جنگ ما با داعش دفاع ازهمه جهان متمدن امروزی است.
وی این مطلب را در نشست مطبوعاتی مشترک با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل بیان داشت و افزود : در این نشست به بررسی امور سیاسی مختلف دررابطه با عراق و منطقه پرداختیم و طبعا مساله عملیات آزادسازی موصل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد :عراق در این عملیات به حمایت بین المللی نیاز دارد.
وزیرخارجه عراق گفت: آزادسازی موصل از حیث امنیتی یک نقطه عطف به شمار می آید از این رو نیروهای نظامی ما خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می دانند.
جعفری تاکید کرد:عراق مصمم به مقابله با فساد است ونخست وزیر نیز از آغاز تصدی مسئولیت از آغاز اصلاحات در همه زمینه ها خبر داد و در این راه خللی به خود راه نمی دهد.
ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای بین المللی ائتلاف علیه داعش،عملیات آزادسازی موصل دومین شهر بزرگ عراق را از سیطره این گروه تروریستی از روز گذشته آغاز کرد.
مشارکت نیروهای مقاومت مردمی شیعه و سنی موسوم به حشد الشعبی دراین عملیات با واکنش منفی عربستان و حامیان افراط گرایی وداعش مواجه شده است.
با این وجود نخست وزیر عراق حیدر العبادی ضمن مخالفت با دخالت طرف های خارجی در این موضوع بر حضور این نیروها در کنار ارتش کشورش در این عملیات تاکید کرد.
فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بازپس گیری موصل در عراق گامی مهم در جنگ با داعش است و اتحادیه اروپا از تلاشهای عراق وملت این کشوردراین راستا حمایت می کند.
وی افزود: اتحادیه اروپا درتامین مالی کمپین کمک به آوارگان عراقی عملیات موصل مشارکت می کند و برای پاکسازی سرزمینهایش از مین نیز به این کشور کمک می کند تا زمینه بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی شان فراهم شود.
موگرینی همچنین خبر داد: درنشست امروز با وزیر خارجه عراق روابط این کشور با همسایگان و تنش بغداد با ترکیه نیز بحث و گفت وگو شد.

منبع: ایرنا

304/201

کد خبر: 687614

وب گردی

وب گردی