استان مرکزی در دوم آبان ماه میزبان رئیس جمهوری و هیات دولت است

جانشین ستاد سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی گفت: بنا به اعلام رسمی نهاد ریاست جمهوری، این استان در دوم آبان ماه جاری میزبان کابینه یازدهم است.

به گزارش ایسکانیوز، شکر الله حسن بیگی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سفر کاروان تدبیر و امید در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آتی به استان مرکزی انجام می شود.
وی توضیح داد: استقبال و همراهی گروه های سیاسی و اجتماعی و آحاد مردم در تدارک آیین های استقبال و برنامه های سفر مطلوب بوده و شور و اشتیاق زیادی برای حضور مقام ارشد اجرایی کشور در استان وجود دارد.
جانشین ستاد سفر کاروان تدبیر و امید استان مرکزی اظهار کرد: کمیته های 27گانه سفر دولت در استان از ماه ها قبل در حوزه برنامه ریزی و پیش بینی نیازهای سفر فعالیت داشته اند و در حال حاضر زمینه های حضور اعضای کابینه دولت در استان فراهم است و هیچ مشکل و کاستی در این خصوص وجود ندارد.
حسن بیگی اظهار کرد: اکثر فعالان سیاسی با گرایش های مختلف به صورت خودجوش به صحنه آمده اند و از مردم برای استقبال پرشور در این سفر دعوت کرده اند.
وی گفت: حضور و برنامه های رئیس جمهوری در سفر 2 روزه به استان مرکزی در شهرهای اراک و خمین خواهد بود اما اعضای کابینه دولت با حضور در شهرستان های تابعه در میان مردم حضور پیدا می کنند و طرح های عمرانی و اقتصادی تدارک دیده شده توسط آنان به عنوان نماینده عالی دولت بهره برداری خواهد شد.
حسن بیگی در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: نمایندگان عالی دولت در این سفر با برگزاری نشست هایی مسائل، درخواست ها و مشکلات شهرستان ها را بررسی می کنند و در نشست جمع بندی سفر با حضور رئیس جمهوری مطرح خواهد شد.
وی عنوان کرد: استقبال رسمی از رئیس جمهوری و اعضای کابینه در فرودگاه اراک، سخنرانی و دیدار آقای روحانی با مردم در ورزشگاه پنجم مرداد، برگزاری نشست توسعه و سرمایه گذاری با حضور فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی ، نشست دیدار با نخبگان، علما و برگزیدگان استان مرکزی و بهره برداری از طرح های اقتصادی و عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس از جمله برنامه های تدارک شده این سفر در روز نخست است.
حسن بیگی توضیح داد: دیدار مردمی و تشکیل شورای اداری استان مرکزی از جمله برنامه های روز دوم سفر کابینه دولت در شهر خمین است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد و به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی چهارمین قطب صنعت و یکی از کانون های مهم کشاورزی کشور است.

202/201

کد خبر: 687652

وب گردی

وب گردی