جایزه ادبی اروند برگزار می شود

اولین دوره جایزه ادبی اروند (ویژه داستان کوتاه) در دو بخش بزرگسال و استعداد نوجوان فراخوان داد.

به گزارش ایسکانیوز بنابر خبر رسیده، جایزه ادبی اروند ویژه داستان کوتاه است و در دو بخش بزرگسال و نوجوان برگزار می شود. طبق فراخوان این جایزه، در بخش بزرگسال هر نویسنده می تواند یک داستان به دبیرخانه ارسال کند؛ داستانی که پیش از این چاپ نشده و جایزه ای نگرفته باشد.

داستان های بخش بزرگسال می بایست در فضای شهرهای آبادان، خرمشهر و محدوده اروند اتفاق افتاده و با ویژگی های این مناطق گره خورده باشند. جغرافیای شهری، معماری شهری (نمادها ونشانه ها)، فرهنگ و خرده فرهنگ های بومی، دفاع مقدس، دوره های مختلف تاریخی، مکان‌های تاریخی و فرهنگی و مذهبی، زندگی روزمره و... از جمله مضامینی است که نویسندگان می توانند به آنها توجه داشته باشند.

نویسندگان بخش استعداد نوجوان (18-12 سال) می بایست متولد، ساکن یا بزرگ‌شده شهرهای آبادان، خرمشهر و محدوده اروند باشند و می توانند با دو داستان در جایزه شرکت کنند. موضوع آثار در این بخش آزاد است.

در بخش داستان کوتاه بزرگسال، به داستان های اول تا سوم و نیز پنج داستان برگزیده جایزه نقدی تعلق می گیرد. هشت نویسنده نوجوان نیز با جوایز نقدی برگزیده یا تقدیر می شوند.

مهلت ارسال آثار تا 30 آبان 95 است و اختتامیه جایزه در دی ماه برگزار می شود. علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر و ارسال داستان‌های خود به سایت www.dastanarvand.com مراجعه کنند.

این جایزه با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

502502

کد خبر: 687664

وب گردی

وب گردی