برترین تیم و سرمربی ایران در رنکینگ جدید فیفا مشخص شد

در جدیدترین رنکینگ جهانی برترین تیم‌های باشگاهی جهان پرسپولیس با 1509 امتیاز در رده پانزدهم آسیا و اول ایران قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سرانجام در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی جهان، پرسپولیس با سبقت از تراکتورسازی عنوان بهترین تیم ایرانی را از آن خود کرد.

پرسپولیس در این رنکینگ با ۱۵۰۹ امتیاز در رده پانزدهم آسیا و ۲۴۹ جهان قرار گرفته است و تراکتورسازی به عنوان تیم دوم ایران با ۱۵۰۷ امتیاز تیم شانزدهم آسیا و ۲۵۰ جهان است.

استقلال هم در رده سوم تیم‌های ایرانی با ۱۴۸۸ امتیاز در رده ۲۱ آسیا و ۲۹۵ جهان جای گرفته و تیم‌های ذوب‌آهن، نفت، سپاهان و فولاد در رده‌های بعدی تیم‌های ایرانی قرار دارند.

در فوتبال آسیا هم همچنان گوانگ‌ژو چین، ‌الاهلی عربستان، چونبوک کره‌جنوبی، العین امارات و الهلال عربستان در رده‌های نخست جای دارند و در سطح جهانی هم بارسلونای اسپانیا، اتلتیکو مادرید اسپانیا، بایرن‌مونیخ آلمان، رئال مادرید اسپانیا و یوونتوس ایتالیا در ۵ رتبه برتر قرار دارند.

* رده‌بندی برترین سرمربیان باشگاهی جهان

در رده برترین سرمربیان باشگاهی جهان هم امیر قلعه نویی با 2398 امتیاز در رده 266 جهان قرار دارد و برترین سرمربی ایرانی است.

پس از او یحیی گل محمدی سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان با 2372 امتیاز در رده 271 برترین سرمربیان جهان قرار دارد.

در این رده‌بندی خبری از برانکو ایوانکوویچ نیست.

در میان 5 سرمربی برتر کشور کرواسی، برانکو ایوانکوویچ که فصل پیش با پرسپولیس ایران نایب قهرمان ایران شد، قرار ندارد.

در میان مربیان کروات بیلیچ سرمربی وستهام در رده 78 جهان، دالیچ سرمربی العین در مکان 148 جهان، نیکو کواچ سرمربی اینتراخت فرانکفورت در رده 246 جهان قرار دارد، ایگور تودور سرمربی کارابوک اسپور با 306 امتیاز چهارم است و زلاتکو کرانچار سرمربی دینامو زاگرب با 581 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

بر این اساس برانکو ایوانکوویچ در میان سرمربیان برتر کشور کرواسی قرار ندارد.

5 سرمربی برتر جهان هم به ترتیب لوئیس انریکه بارسلونا، دیگو سیمئونه اتلتیکو مادرید، گواردیولا من‌سیتی، زیدان رئال مادرید و امری پاری سن ژرمن هستند.

602/401

کد خبر: 687729

وب گردی

وب گردی