پوتین متعهد به تمدید آتش‌بس حلب شد/مرکل و اولاند روسیه را به جنایات جنگی متهم کردند

رئیس جمهوری روسیه پس از برگزاری نشست چهارجانبه برلین آمادگی مسکو برای تمدید آتش بس در حلب را تا زمانی‌که لازم باشد، اعلام کرد در حالیکه همتاهای اروپایی‌اش روسیه و سوریه را به انجام جنایات جنگی متهم کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در این نشست به نقش روسیه در جنگ داخلی سوریه تمرکز کرده و مدعی شدند، مسکو مسئول آغاز روند سیاسی در سوریه است.

مرکل ادعا کرد: جداکردن تروریست‌ها از مخالفان میانه‌روی سوری در حلب بدون یک آتش بس کامل امری غیرممکن است. تحت بمباران‌ها غیرممکن است که بخواهیم خواسته روسیه و سوریه برای جداکردن تروریست‌ها از غیرنظامیان را ممکن سازیم.

اولاند، در ادامه اتفاقات در حلب را یک جنایت جنگی آشکار دانست و خواستار اعمال حداکثر فشار بر روسیه شد.

این قدرت‌های غربی همچنین انتظار دارند مسکو فشار بیشتری را بر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای متوقف کردن بمباران مخالفان سوری که شرق حلب را تحت کنترل دارند، اعمال کند.

این نیروها متشکل از تروریست‌های النصره و گروه‌هایی که غرب آنها را مخالفان میانه‌رو می‌داند همچون ارتش آزاد سوریه است.

مرکل همچنین حملات هوایی روسیه و سوریه علیه پناهگاه‌های تروریست‌ها در شرق حلب را غیرانسانی دانست و گفت: این یک ضربه شدید به مردم حلب است و ما مطمئنیم که جدا کردن تروریست‌ها و غیرنظامیان در حال حاضر که بمباران‌ها صورت می‌گیرد غیرممکن است.

در حالی که اولاند اذعان کرد که تروریست‌هایی در حلب وجود دارند، تاکید کرد: هیچ شکی درخصوص وقوع بمباران‌ها در حلب وجود ندارد.

رهبران آلمان و فرانسه در این اظهارات خود به احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در جریان نشست قریب الوقوع اتحادیه اروپا اشاره‌ای نکردند.

مرکل تنها اشاره کرد: ما نباید این احتمال را کنار بگذاریم. مذاکرات برلین حول محور سوریه بسیار سخت و دشوار بود.

در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مجزایی بر موضع کشورش در سوریه تاکید کرده و نسبت به پیشرفت اندک به دست آمده در این مذاکرات حول محور درگیری‌های شرق اوکراین ابراز تاسف کرد.

وی گفت: من درباره برنامه‌های روسیه برای تمدید آتش بس در حلب تا زمانی که لازم باشد و بسته به تحولات در این منطقه صحبت کرده‌ام.

پوتین تاکید کرد: مسکو خواستار تقویت مجدد اقدامات درخصوص قانون اساسی جدید سوریه است که می‌تواند نخستین گام در راستای یک گذار سیاسی در این کشور جنگ زده باشد. من بار دیگر به همتاهایمان خاطرنشان کردم که اهداف روسیه تشدید اقدامات در حوزه تدوین یک قانون اساسی جدید است که تاکید آن بر برگزاری انتخابات زودهنگام و همکاری تمامی طرفین درگیر در این کشور است.

304

کد خبر: 687749

وب گردی

وب گردی