قیمت غذا برای دانشجویان کم‌بضاعت ارزان‌تر می‌شود

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان درباره قیمت تمام شده غذا گفت: دانشجویانی که توان پرداخت ندارند می‌توانند با مساعدت معاون فرهنگی و دانشجویی مبلغ کمتری پرداخت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر جلال نژادجواد در سفر به اهواز و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور این شهرستان در نشستی چند ساعته با اعضای شورای صنفی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این جلسه شورای صنفی این دانشگاه را از بهترین شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اهواز بسیارمنسجم عمل می‌کند و ارتباط خوبی با بدنه دانشگاه و تشکیلات شورای صنفی در وزارت بهداشت برقرار کرده است، در جلسه امروز نیز طرح‌ها و پیشنهادات خوبی از سوی اعضای این شورا در سطح کلان عنوان شد.

اعتبار وام دانشجویان پردیس زیاد نیست

وی درباره تسهیلات وام دانشجویان و خوابگاه دانشجویان پردیس گفت: اعتباری که برای وام دانشجویان پردیس در نظر گرفته شده، زیاد نیست و اولویت با دانشجویان واجد شرایط است اما امیدواریم طی مذاکراتی با صندوق رفاه انجام می‌شود، اعتباراتی برای این دانشجویان در نظر گرفته شود.

نژاد جواد در این مورد افزود: از دو سال پیش به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که خوابگاه‌هایی را اجاره کنند و هزینه تمام شده آن را از دانشجویان دریافت نمایند.

راه ارتقاء کیفیت غذا بالا بردن قیمت نیست

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص قیمت تمام شده غذا و کیفیت غذای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان کرد: قیمت تمام شده وعده ناهار و شام به طور متوسط در سطح کشور همان ۱۱ هزار ریال اعلام شده که نسبت به برخی از مراکز آموزشی دیگر کمتر است اما دانشجویانی که توان پرداخت ندارند می‌توانند با مساعدت معاون فرهنگی و دانشجویی مبلغ کمتری پرداخت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید برای افزایش کیفیت غذا روش‌هایی غیر از افزایش قیمت را پیش گرفت، تاکید کرد: راه افزایش کیفیت غذا این نیست که قیمت آن را افزایش دهیم.

سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها صنعتی خواهند شد

نژادجواد افزود: به دنبال صنعتی سازی غذاخوری‌های دانشگاه‌ها هستیم، در این طرح از نگهداری مواد اولیه تا پخت و توزیع غذا صنعتی می‌شود، این طرح در کنار الگوی تغذیه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و می‌توان با نظارت و استفاده از پیشنهادات شورای صنفی کیفیت غذا را بالا برد. حتی دانشگاه می‌تواند در راستای بالا بردن رضایت دانشجویان علاوه بر منوهای موجود منوهایی را جداگانه و با قیمت آزاد عرضه کند.

نژادجواد در پایان بیان داشت: ارتقاء سطح معیشت و رفاه دانشجویان هدف نهایی در اداره کل دانشجویی است که امیدوارم بتوانیم در سایه الطاف الهی به این هدف دست یابیم و موجبات رضایت‌مندی دانشجویان را فراهم آوردیم.

به گزارش مفدا، دکتر جلال نژاد جواد مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در سفری به استان خوزستان از اماکن رفاهی دانشجویان از جمله خوابگاه‌ها و سلف سرویس غذا در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بازدید کرد. وی طی این بازدید از اماکن رفاهی، با دانشجویان به گفتگو پرداخت و نظرات و مطالبات آنان را جویا شد.

منبع: ایسنا

108

کد خبر: 687752

وب گردی

وب گردی