دستگیری 2شکارچی غیرمجاز در جزیره کیش

نیروی انتظامی با همکاری محیط بانان اداره محیط زیست جزیره کیش 2 شکارچی غیر مجاز دستگیر و یک لاشه آهو ماده نیز ازآنان کشف کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، رئیس محیط زیست کیش در مورد جزئیات دستگیری این شکارچیان غیر مجاز گفت: محیط بانان اداره محیط زیست با همکاری و هوشیاری نیروی انتظامی جزیره کیش 2 شکارچی غیرمجاز که با خودروی 206 در محدوده میدان هندورابی اقدام به شکار کرده بودند را دستگیر کردند که در جریان آن یک قبضه اسلحه شکاری و یک لاشه آهو ماده از آنان کشف شد.
مریم محمدی افزود: از خودروی این شکارچیان، یک قبضه سلاح شکاری برنو به همراه 19 عدد فشنگ کشف و خودروی متخلفان نیز توقیف شد ، دستگیر شدگان تحویل مراجع قضایی شدند .
او با تاکید بر اینکه جریمه صید و شکار غیرمجاز هر راس آهو معادل یکصد میلیون ریال است تاکید کرد: این مبلغ بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست (مصوبه شماره 380 شورای عالی حفاظت محیط زیست ) است .
محمدی گفت: در صورت اثبات جرم این شکارچیان در دادگاه، برای شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه خواهند شد و بر اساس بند الف ماده 12 قانون شکار و صید ، به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.
او ادامه داد: تعداد 30 راس آهو در سال 1363 برای حمایت از تکثیر آهوی ایرانی و افزودن جذابیت های جزیره با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست از جزیره خارک به کیش منتقل شدند که هم اکنون در بیشتر مناطق جزیره به صورت گله های پراکنده دیده می شوند.
محمدی آهوان جزیره کیش را بیش از 600 راس آهو اعلام کرد .
معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کیش نیز در این مورد گفت: اسلحه شکاری در اختیار شکارچیان دارای مجوز بوده اما با توجه به اینکه شکار در کیش ممنوع است آوردن سلاح به جزیره عملی نادرست بوده و مجوز آنان نیز ارزش ندارد.
سرگرد شعبانیان افزود: نیروی انتظامی کیش با هوشیاری کامل در تمامی مناطق کیش حضوری جدی داشته و با متخلفان احتمالی برخورد قاطع می کند .

105/106

کد خبر: 687816

وب گردی

وب گردی