ابتکار: خسارت ناشی از حمله حیوانات وحشی به اموال مردم را پرداخت می کنیم

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: این سازمان خسارت ناشی از حمله حیوانات وحشی به محل اقامت یا ساکنان مناطق حفاظت شده را پرداخت می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار در جمع شماری از مردم روستای سهرین ضمن تشکر از اهالی این روستا در مراقبت از آهوان دشت سهرین، افزود: در صورتیکه خسارت وارد شده به ساکنان مناطق حفاظت شده ناشی از حمله حیوانات وحشی باشد، پس از بررسی کارشناسی مبلغ آن به افراد خسارت دیده پرداخت می شود.

او به شکایت و گلایه مردم این منطقه در زمینه ناتوانی برای بهره برداری های مختلف از زمین های دشت سهرین اشاره و تاکید کرد: این دشت پیش از این منزل آهوان بوده است و امروز اهالی منطقه باید با این موجودات مدارا کنند.
ابتکار افزود: تنها کاربری مجاز در این دشت کشاورزی است.
مردم روستای سهرین در سه راهی این روستا با متوقف کردن خودروی معصومه ابتکار با وی به گفت و گو پرداختند.
دشت آهو خیز زنجان با وسعتی بیش از 30 هزار هکتار در ادامه دشت زنجان و در قسمت شمال شهر زنجان و تنها مأمن آهوان شمال غرب کشور است.
سهرین قسمتی از منطقه حفاظت شده سرخ آباد است که یکی از مناطق با ارزش و به عنوان آخرین زیستگاه آهوان شمالغرب و غرب ایران محسوب می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست روز پنجشنبه برای نشست با اقشار مختلف مردم استان و گفت و گو در خصوص مسایل زیست محیطی، بازدید از دشت آهوان سهرین، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان به این استان سفر کرده است.

105/106

کد خبر: 687821

وب گردی

وب گردی