ولایتی: بیداری اسلامی امروز در عراق، سوریه و یمن شکل گرفته است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی امروز در عراق، سوریه و یمن در مقابله با دشمنان شکل گرفته است. 

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نهمین نشست خبری مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد، درباره دلایل برگزاری این نشست، اظهار کرد: آنچه که ما امروز در جهان اسلام در تقابل با توطئه‌های آمریکا و همراهی اسرائیل و همراهانش و مرتجعین منطقه می‌بینیم جز جلوه‌های بیداری اسلامی چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به اینکه سیر تحولات در منطقه ما آنقدر زیاد است که تحلیلگران همواره از آن عقب می‌مانند، افزود: اینکه عراق این کشور مظلوم که مورد تهاجم آمریکا قرار گرفت توانست امروز یک دموکراسی کامل در این کشور شکل را دهد و مشکلات خود را یکی پس از دیگری حل کند، از جلوه های بیداری اسلامی در مردم عراق است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به تحولات سوریه، تاکید کرد: دشمنان مردم سوریه فکر می‌کردند که ظرف مدت 6 و 7 ماه این کشور را از بین می‌برند و روندی به نفع صهیونیست‌ها در منطقه شکل می‌گیرد غافل از این که قریب به 6 سال است که مردم سوریه مقاومت می‌کنند به گونه‌ای که توانسته‌اند کمر دشمنانشان را بشکنند و این یکی از جلوه‌های بیداری اسلامی در سوریه است.

ولایتی تصریح کرد: مقاومت 2 ساله مردم یمن نیز از دیگر وجوه جبهه بیداری اسلامی که در این کشور شکل گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نزدیک به 2 سال است که کشور یمن توسط سعودی‌ها بمباران می‌شود، ولی مردم یمن ایستادگی می‌کنند و کوتاه نمی‌آیند و این موضوع از موارد مربوط به دستاوردهای بیداری اسلامی در منطقه محسوب می‌شود.

202/201

کد خبر: 687854

وب گردی

وب گردی