وجود 250 پروژه بیمارستانی نیمه تمام در کشور

‌معاون اجتماعی وزیر بهداشت از وجود 250 پروژه بیمارستانی نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: برای اتمام پروژه‌ها با کمبود اعتبارات دولتی مواجه هستیم و برای ادامه راه نیازمند کمک خیرین هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ایازی در نشست با مجمع خیرین سلامت در اردبیل با اعلام این خبر گفت: با تشکیل مجمع خیرین سلامت بیش از پیش به کمک و توانمندی خیرین امیدوار هستیم، افزود: خیرین در این حوزه کارهای خوبی را در سالهای اخیر انجام داده‌اند بطوریکه در سطح کشور کمک 100 میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت ادامه دارد در این راه خیرین مصصم هستند تا وزارت بهداشت را در ساخت و تکمیل فضاهای جدید و پروژه‌های نیمه تمام کمک کنند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت بابیان اینکه تشکیل مجمع خیرین سلامت در کشور بازوی توانمندی برای وزارت بهداشت است، افزود: در استان اردبیل با تشکیل مجمع خیرین سلامت شاهد اقدامات خوبی هستیم بطوریکه امیدواریم این فرآیند بتواند زمینه ارتقای سلامتی مردم را تأمین کند.

ایازی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی وزارت بهداشت رویکرد پیشگیرانه از بیماری‌ها و به حداقل رساندن آسیب بهداشتی و درمانی است، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که دولت در تأمین اعتبارات دارد ما با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین در کشور تلاش می‌کنیم تا 250 بیمارستان نیمه تمام را تکمیل کرده و نسبت به بهره‌برداری آن اقدام کنیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت تاکید کرد: علاوه بر بیمارستان‌ها ما به دشت درمانگاه‌های بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های بهداشت روستایی و شهری با کمک خیرین نیازمند هستیم که بر اساس گزارشی که مسئولان استان اردبیل دادند وضعیت استان اردبیل در این حوزه در جذب کمک‌های خیرین مطلوب و مناسب است.

ایازی با یادآوری اینکه با اجرای طرح تحول سلامت بدنبال رضایتمندی مردم هستیم، افزود: با توجه به افزایش بیماری‌های غیرواگیر و مرگ و میرهای ناشی از سرطان‌ها و سکته‌های قلبی و مغزی باید با برنامه‌ریزی و آگاهی‌سازی به مردم و تغییر سبک زندگی و الگوهای پیشگیرانه تلاشمان را انجام دهیم تا کنترل بیماری‌های مختلف در این حوزه انجام شود.

او در ادامه از همراهی سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و خیرین و واقفان در اهدای زمین و کمک‌های نقدی برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها قدر دانی کرد.

105/106

کد خبر: 687869

وب گردی

وب گردی