آغاز اجرای 2 طرح معدنی خور و بیابانک در آبان ماه

مدیرعامل مجتمع پتاس خور و بیابانک، از انجام مراسم کلنگ زنی 2 طرح معدنی (تولید کلرید کلسیم و سود سوزآور) در منطقه شورابه های خورو و بیابانک در آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، «علی علوی نائینی» افزود: طرح احداث واحد تولید کلرید سدیم با ظرفیت سالانه 30 هزار تن از جمله طرح های پیش رو برای اجرا، از طرف ایمیدرو است.
وی افزود: برای این طرح، حدود 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.
این مقام مسوول با بیان اینکه طرح احداث واحد تولید سود سوزآور نیز با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، افزود: برای این طرح حدود 4 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برآورد شده است.
به گفته مدیر عامل مجتمع پتاس خور و بیابانک، «طرح احداث واحد تولید کلرید سدیم» 70 نفر و «طرح احداث واحد تولید سود سوزآور» هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.
وی ادامه داد: زمان در نظر گرفته شده برای اجرای طرح های یاد شده به ترتیب 18 ماه و 36 ماه است.
علوی نائینی در مورد سایر طرح های مجتمع پتاس خور و بیابانک اظهار داشت: افتتاح دهکده نمکی پتاس، افتتاح ساختمان ایمنی، بهداشت و محیط زیست ((HSE، تکمیل عملیات اکتشاف پلایای میانی و کلنگ زنی طرح جامع گردشگری (استفاده از جاذبه های گردشگری مجتمع پتاس خور و بیابانک شامل قنوات، سایت معدنی و صنعتی، کویر نمک و غیره با سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد ریال)، از دیگر اقدامات این مجتمع در نیمه دوم امسال است که عملیات اجرایی آن هم زمان با کلنگ زنی پروژه به دست رییس هیات عامل ایمیدرو آغاز خواهد شد.
مجتمع پتاس خور و بیابانک در 30 کیلیومتری جاده طبس در شهر خور و بیابانک استان اصفهان، منطقه کویر مرکزی ایران واقع است.

402/602

کد خبر: 687943

وب گردی

وب گردی