نجات یک نوزاد از مرگ

مشاور رییس و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: نوزادی سه ماهه که چند روز پیش بر اثر استفاده از داروی غیرمرتبط با نسخه تجویزی دچار تشنج شده بود؛ با تلاش پزشکان بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان از مرگ رهایی یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا باباییان توضیح داد:خانواده این نوزاد چند روز پیش با مراجعه به یکی از داروخانه های گرگان و ارایه نسخه پزشک، داروی تجویزی برای فرزند خود را مطالبه می کنند اما متصدی مربوطه به اشتباه داروی مشابهی را که مخصوص افراد بزرگسال بوده تحویل می دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از داروی غیرمرتبط باعث تشنج نوزاد می شود، گفت: این نوزاد بلافاصله به بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان منتقل و تحت درمان قرار می گیرد و باوجود اینکه طی چند روز گذشته از سطح هوشی پایینی برخوردار بود؛ با تلاش پزشکان بهبود پیدا کرد.

وی افزود: اگرچه این نوزاد از خطر دور شده است اما همچنان در بیمارستان بستری و تحت مراقبت پزشکی قرار دارد و امیدواریم طی چند روز آینده و پس از بهبودی کامل؛ ترخیص شود.

وی همچنین گفت: پدر نوزاد با مراجعه به مراجع ذیربط از متصدی داروخانه خصوصی شکایت کرد که هم اکنون موضوع در دست رسیدگی است ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به موضوع ورود پیدا کرده است.

در همین پیوند یک مسوول در پلیس آگاهی گرگان به ایرنا گفت: اشتباه متصدی داروخانه مُحرز شده و برای این موضوع پرونده جداگانه ای در این اداره تشکیل شده است.

وی که خواست نامش در خبر درج نشود؛ اظهار داشت: پس از تحقیقات لازم و تکمیل پرونده ؛ مراتب به دادگاه صالحه جهت رسیدگی قضایی ارجاع خواهد شد.

105/110

کد خبر: 687998

وب گردی

وب گردی