جیب بر سابقه دار خطوط "بی.آر.تی" دستگیر شد

پس از دستگیری های متعدد جیب بران خطوط "بی.آر.تی" از مدتی بعد دوباره سرقت های سریالی به شیوه جیب بری با سو استفاده از شلوغی این خطوط به جریان افتاد، به این ترتیب به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 12 دستور دستگیری سارق این خطوط در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم آگاهی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، 12 مهر ماه امسال که ماموران انتظامی در جریان سرقتی در ایستگاه "بی.آر.ت"ی چهارراه مولوی قرار گرفتند. ماموران کلانتری پس از حضور در محل مورد نظر، مرد مالباخته ماجرا را اینگونه شرح داد: مردی داخل "بی.آر.تی" به من نزدیک شده بود. از آنجایی که به رفتار او مشکوک بودم مراقب جیب هایم شدم تا اینکه در ایستگاه مولوی، هنگام خروج متوجه پیاده شدن مرد مظنون نشدم. چند متری بیشتر راه نرفته بودم که مرد مظنون کیفی که در دستم بود را ربود و مرا به داخل جوی آب هل داد. پس از این سریعا از محل متواری شد و هرچه به دنبال او دویدم بی فایده بود.

مرد مالباخته در اظهارات خود اعلام کرد که یک میلیون تومان وجه نقد در کیف داشته است. که باید آن را به حساب همسرش واریز می کرد تا بتوانند هزینه عمل جراحی فرزند خود را آماده کنند.

پس از ثبت و بررسی اظهارات فرد مالباخته ماموران اداره هفدهم آگاهی با کنترل نامحسوس محلی که سرقت در آن انجام شده بود و نواحی طراف آن، دریافتند که فردی با مشخصاتی که فرد مالباخته اعلام کرده بود در مسید خیابان ولیعصر تا راه آهن در راه تردد است. به این ترتیب فرد مضنون مورد تعقیب قرار گرفت. این کنترل و بررسی ها تا جایی ادامه داشت که فرد مورد نظر در حین ارتکاب به سرقت از سوی ماموران بازداشت شد.

پس از دستگیری متهم، مبلغ یک میلیون تومان فرد مالباخته کشف شد و با توجه به مدارکی که ماموران از متهم داشتند، او با صراحت به جرم خود اعتراف کرد و گفت که تنها چهار روز است که به تهران آمده و روزی که دستگیر شد در تلاش بوده تا پول مواد خود را تهیه کند.

اعتراف های متهم اما در حالی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد اعراف او مبنی بر ورود چهار روزه اش به تهران دروغ بوده است.

به این ترتیب او که در ابتدا منکر هرگونه سابقه ای بود دور نهایت اعتراف کرد که سابقه دار است دو مرتبه به زندان رفته و در 20 مورد دیگر از دستگیری ها حین سرقت از سوی ماموران کلانتری یا پلیس مترو، تنها به دلیل نبود مدارک موثق دال بر سرقت و جلب رضایت شاکی در مراحل اولیه آزاد شده است. او در ادامه مدعی شد از بهمن ماه سال 94 از زندان آزاد شده ام.

با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعتراف صریح متهم به سه فقره از سرقت ها، به دلیل اینکه احتمال سرقت های بیشتری از سوی متهم وجود دارد با هماهنگی های قضایی صورت گرفته تصویر بدون پوشش متهم صادر شده است. شاکیانی که قادر به شناسایی متهم هستند با حضور در اداره هفدهم آگاهی تهران بزرگ می توانند شکایت خود را از متهم مطرح کنند.

105/110

کد خبر: 688017

وب گردی

وب گردی