مرگ دختر 7ساله حین عمل آپاندیس در کرج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مرگ یک دختر بچه هفت‌ساله در این استان حین عمل آپاندیس را تایید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، بعد از ظهر امروز یکی از شهروندان در تماس با دفتر این خبرگزاری اعلام کرد که فرزند یکی از اقوام وی در حین عمل آپاندیس فوت کرده است.

وی تأکید داشت که این کودک دختربچه‌ای هفت ساله بوده و در یکی از بیمارستان‌های کرج فوت کرده است.

خبرنگار فارس حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تماس گرفت که متأسفانه این مسؤول خبر فوق را تأیید کرد.

او گفت: این دختربچه عصر روز پنجشنبه به دلیل درد در شکم به بیمارستان مراجعه می‌کند و پزشک عمومی و پزشک جراح تأیید می‌کنند که وی باید تحت عمل آپاندیس قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: متأسفانه پس از تزریق داروی بیهوشی حال عمومی این بیمار رو به وخامت می‌رود و دقایقی بعد فوت می‌کند.

درفشی گفت: بلافاصله مأموران و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی به بیمارستان مراجعه و تمام آزمایش‌ها، مراحل پذیرش و اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: اقدامات لازم برای پذیرش و عمل جراحی توسط تیم پزشکی بیمارستان انجام شده و حتی دو پزشک متخصص بیهوشی نیز در بیمارستان حضور داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تأکید کرد: با این وجود کمیته «مرگ و میر» در استان البرز تشکیل شده و صبح فردا تمام اقدامات لازم برای بررسی مراحل درمانی و عمل جراحی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درفشی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا صحت دارد والدین کودک فوت شده برای اعلام رضایت تحت فشار هستند، گفت: به هیچ عنوان این شایعات صحت نداشته و والدین این کودک در صورت داشتن شکایت، می‌توانند از مراجع قانونی اقدام کرده و به طور قطع دانشگاه علوم پزشکی نیز حامی آنها است و خودمان نیز پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورت قصور با مقصران برخورد خواهیم کرد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «گفته می‌شود پیش از عمل جراحی برگه رضایت از والدین کودک اخذ شده است» آیا این کار قانونی است، گفت: پیش از هر عمل جراحی از فرد و یا خانواده‌اش تأییدیه و رضایت‌نامه عمل جراحی اخذ می‌شود و این کار روال قانونی در همه بیمارستان‌های کشور است.

درفشی در پایان گفت: این رضایت‌نامه تنها برای انجام عمل است و نافی قصورهای بعدی نمی‌شود و اگر قصوری صورت گرفته باشد،‌ به طور قطع برخورد خواهد شد.

105/110

کد خبر: 688045

وب گردی

وب گردی