حقانی نسب:  کاهش نرخ سود بانکی رونق بخش بازار سرمایه خواهد بود

مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی سبدگردان هدف گفت: تنها راهکار جهت بهبود روند بازار، کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم است.

عباسعلی حقانی نسب، مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی سبدگردان هدف در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری گفت: بازار سرمایه در نیمه دوم سال با شیب ملایم رشد مناسبی را تجربه خواهد بود.

وی با بیان اینکه آثار برجام به مرور در بازار سرمایه و دیگر بازارها نمایان می شود، گفت: کاهش نرخ سود بانکی متناسب با تورم به مرور اتفاق می افتد و در حقیقت بانک ها کاهش نرخ سود بانکی را به صورت واقعی با نرخ تورم متناسب سازی می کنند.

حقانی نسب در ادامه گفت: براساس شنیده ها به تازگی طرح نظام بانکی کلید خورده که این امر به طور قطع در بازدهی گروه های بانکی تاثیرگذار است و تغییراتی را در سودآوری این گروه ایجاد خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت سبدگردان هدف درباره صنایعی که در نیمه نخست سال به عنوان صنایع برتر در بازار پیشتاز بودند، گفت: بازار سرمایه در نیمه نخست با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود اما در کل صنعت خودرو، پالایشگاهی و تا حدودی هم صنعت دارو جزو به عنوان صنایع برتر در نیمه نخست سال محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که برجام آثار اجرایی خود را بیشتر نشان دهد و باعث برطرف شدن برخی مشکلات شود، صنعت خودرو و پالایشگاهی ها در نیمه دوم سال هم می توانند جزو صنایع پیشرو در بازار سرمایه به حساب آیند.

حقانی نسب اذعان کرد: در کنار دو صنعت ذکر شده، صنعت نیروگاهی و نیز صنعت آی تی به خصوص صنایعی که قادر به ارائه خدمات بانکی هستند می توانند جزو صنایعی باشند که مورد توجه سرمایه گذاران در بازار قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت سبدگردان هدف ارزیابی خود از گزارش 6 ماهه شرکت های بورسی گفت: گزارش عملکرد شرکت ها در سه صنعت ذکر شده نسبت به باقی صنایع گزارش های مثبت تری را به بازار ارائه خواهند داد.

وی درباره بهترین راهکار جهت بهبود وضعیت بازار سرمایه گفت: تنها راهکار جهت بهبود روند بازار، کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم است که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی بازار سرمایه بهترین بازار جهت سرمایه گذاری با بازدهی مناسب است.

حقانی نسب درباره نقش دولت در راستای بهبود روند بازار سرمایه گفت: دولت در این زمینه نقش به سزایی را ایفا می کند و با توجه به اینکه دولت در حال حاضر در تنگنای مالی قرار دارد بخش عمده ای از تامین مالی خود را از طریق اسناد خزانه و اوراق بدهی فراهم می کند.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که تامین مالی دولت از طریق اوراق بدهی باعث ایجاد ضربه مهلک به بازار سهام می شود اما در صورتی که دولت در راستای شفاف‌سازی شرکت‌ها حرکت کند و همانطور که در صدد رونق بازار اوراق بدهی است به فکر راه حلی در جهت توسعه بازار سهام باشد به طور قطع در بهبود وضعیت بازار بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

602/401

کد خبر: 688047

وب گردی

وب گردی