«ادبیات کودکان و نوجوانان» با ویرایش جدید منتشر شد

 بنفشه حجازی نویسنده‌ی کتاب «ادبیات کودکان و نوجوانان» ویرایش جدیدی از کتاب را ارائه داده که به تازگی توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت این انتشارات، «مولف در این چاپ که دومین ویراست کتاب پس از چاپ اول آن در سال 1374 یعنی بیش از بیست سال است باز هم به تعمق نشست و سعی کرد به دانسته‌هایش با دقت نگاه کند و با آرایش و پیرایش آن نه تنها به وظیفه اخلاقی‌اش بپردازد که خود را نیز نو کند.»

در بخش دیگری از پیشگفتار کتاب آمده است: «مولف مصرّ است با انتقال یکی از راه‌های حفظ این میراث و با تدوین اصول و معیارهایی که بر ادبیات کودکان و نوجوانان حاکم است و با انتقال هر آنچه که با آن همسوست و باور دارد از تخریب روح و احساس و فرصت وارثان بشریت جلوگیری کند. این چاپ جدای از تصحیح اغلاط چاپی، ویرایش زبانی و به‌روز کردن آمار و تاریخ‌ها و پیگیری فعالیت‌های انجام شده در دهه گذشته، به حذف تعدادی از پانوشت‌ها نیز پرداخته است. تجدیدنظر در برخی از عقاید مولف راجع به بعضی از جنبه‌های ادبیات کودکان و نوجوانان از دیگر اقداماتی است که در این چاپ انجام شده است. بخش‌های نمایش خلاق و قصه‌گویی بیشترین میزان ویرایش را داشته است.»

کتاب دارای دوازده فصل با عناوین «تعاریف و اهداف»، «تاریخچه ادبیات کودکان و نوجوانان»، «کودک کیست؟»، «انتخاب کتاب»، «انواع ادبیات کودکان و نوجوانان»، «ادبیات کودکان و نوجوانان و وسایل ارتباط جمعی»، «جنبه‌های تلخیص، بازنویسی، بازآفرینی، ترجمه و ویرایش در ادبیات کودکان»، «شیوه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه»، «ادبیات کودکان معلول»، «نقد و ادبیات کودکان»، «ادبیات کودکان و صلح» و «تلاش‌ها» می‌باشد و با قیمت 25000 تومان توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.

502502

کد خبر: 688085

وب گردی

وب گردی