گواردیولا: نمی خواهم سبک بازی منچسترسیتی و بارسلونا شبیه هم باشد

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی گفت: نمی‌خواهم منچسترسیتی به سبک تیم پیشینم بازی کند.

به گزارش ایسکانیوز، پپ گواردیولا که شاگردانش پس از شکست 4 بر صفر مقابل بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، عصر فردا (یکشنبه) در هفته نهم لیگ برتر انگلیس پذیرای ساوتهمپتون هستند، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نمی‌خواهم من‌سیتی مثل بارسلونا بازی کند. بارسا براساس بازیکنانی که در اختیار دارد، بازی می‌کند. خیلی شنیده‌ام که مردم می‌گویند، پپ به اینجا آمده تا فوتبال انگلیس را تغییر دهد. در همان بدو ورودم هم گفتم که این موضوع را فراموش کنید، چون برای تغییر دادن چیزی به اینجا نیامده‌ام.

وی تصریح کرد: می‌خواهم خودم از حضور در فوتبال انگلیس چیزهای جدیدی بیاموزم و تنها به فکر ایجاد تغییرات در بازی بازیکنانم هستم. سعی خواهم کرد تا بازیکنانم را متقاعد کنم که از کارشان لذت ببرند، خوب بازی کنند، تا جایی که می‌توانند بازی‌ها را با برد به پایان برسانند و برای کسب عناوین قهرمانی بجنگند. این تنها هدف من است و هر روز روی آن کار می‌کنیم. به همین خاطر بود که منچسترسیتی به سراغ من آمد تا با توجه به بازیکنانی که داریم با سبک بازی که من به آن اعتقاد دارم، بازی کنیم.

سرمربی اسپانیایی آبی‌های شهر منچستر تأکید کرد: البته که دوست دارم وقتی مهاجم قدبلندی داشته باشم به ارسال توپ‌های بلند روی بیاوریم، ولی من مهاجمی همچون سرخیو آگوئرو دارم که کیفیت بالایی برای گلزنی در موقع مناسب دارد. ما بر اساس کیفیتی که داریم بازی می‌کنیم و این را بارها نشان داده‌ایم. هنوز هم واقعاً تحت‌تأثیر بازی‌های خوبی هستم که ارائه داده‌ایم و با توجه به فرصت کمی که در کنار هم بودیم به برد رسیدیم.

گواردیولا در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به دستاوردهای بارسلونا نیاز به چند دهه کار است. یوهان کرایف در فصل 90-1989 در بارسلونا دست به تحولات زد و تا به ثمر رسیدنش هم 25 یا 26 سال طول کشید. من مربی پرشوری هستم، اما قرار نیست در مدت کوتاهی چیزی را که تغییرش غیرممکن است، تغییر دهم. این کاری غیرممکن است.

604/602

کد خبر: 688188

وب گردی

وب گردی