300هزار شی تاریخی در موزه های تهران نگه داری می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: در حال حاضر افزون بر 300هزار شی تاریخی در موزه های تهران نگه داری می شود.

امین کمالی فر - رجبعلی خسرو آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: در حال حاضر این اشیا غیر منقول در پنج موزه اداره کل میراث فرهنگی از جمله آبگینه، موزه نقاشی پشت شیشه، موزه فرش، مزوه هنرهای ملی و رضا عباسی در مخازن این موزه ها نگه داری می شوند.

او با بیان اینکه بیشتر این اشیا مربوط به دوران اسلامی هستند گفت: این اشیا تاریخی بیشتر شامل های آجر های چند رنگ ولعابدار، سفال، کوزه، ظروف طلایی و سیمین، سینی های نقره ای و نقوش برجسته، شیشه های تزیینی و غیره هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه در نظر داریم 51 شی را به لحاظ ارزش گذاری معنوی و تاریخی ثبت ملی کنیم گفت: هدف از این اقدام ارزش گذاری و حفاظت این آثار است.

موزه آبگینه در خیابان جمهوری خیابان سی ام تیر پلاک 55، موزه هنرهای ملی در میدان بهارستان، موزه نقاشی پشت شیشه در تقاطع خیابان برادران قائدی (هدایت) و نورمحمدی (تنکابن)، موزه فرش در خیابان امیرآباد - خیابان کارگر شمالی (خیابان امیرآباد) تقاطع خیابان دکتر فاطمی و موزه رضا عباسی نیز در خیابان شریعتی تهران، روبروی دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نگه داری و در معرض دید عموم قرار می گیرند.

حفاظت اماکن تاریخی استان تهران در دستور کار است

خسروآبادی افزود: یکی از برنامه های مهم این اداره کل حفظ و مرمت بنا های ارزشمند استان تهران است که با تعیین حریم و مرمت این بناها در صدد هستیم تا بناهای شاخص و ارزشمند تهران را حفظ و احیا کنیم.

او ادامه داد: امسال توانستیم حریم منظر و بناهای هشت اثر تاریخی تهران را مشخص کنیم.

402/105

کد خبر: 688260

وب گردی

وب گردی