کارگاه اکسیر سلامتی، به صورت سریالی در اردبیل برگزار می شود

کارگاه آموزشی طب سنتی با عنوان « اکسیر سلامتی » با هدف آشنایی عموم مردم با طب سنتی در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی رضازاده اردبیل با حضور علاقمندان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،در این گارگاه پیرامون تغدیه صحیح و استفاده از مواد غذایی سالم بحث و تبادل نظر می شود که هر جلسه با موضوعی متفاوت برگزار می شود.

در ادامه مدرس دوره با اشاره به زندگی سالم گذشتکان، بیان کرد: طب سنتی برای آموزش سبک زندگی سالم است، لیکن در ابتدا هدف پیشگیری و جلوگیری از مبتلا شدن است و گام بعدی درمان و رفع بیماری که کاملا بدون ضرر است.

احدزاده پاسخ دهی طب جدید را بسیار سریع اعلام کرد و گفت: طب سنتی به فکر درمان قطعی و کامل است، در صورتی که طب نوین فقط علائم را حذف می کند.

یکی از حاضرین در خصوص گرمای تابستان و راه های دوری از بیماری پرسید که مدرس چنین پاسخ داد : هوای تابستان بسیار گرم است و برای پایین آوردن تعادل بدن باید از نوشیدنی های خنک استفاده کرد و ه زیاد در معرض نورخورشید قرار گرفت. همچنین برای ورزش چون نیاز به تنفس زیاد است، اول صبح و یا آخر روز بهترین زمان برای ورزش کردن است.

شرکت در جلسات بصورت رایگان

در پایان جلسه دبیر اجرایی کارگاه آموزشی طب سنتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اعلام کرد : سلسله جلسات اکسیر سلامتی هر دوهفته یکبار برپا و مباحثی در خصوص سلامت و تندرستی مطرح می شود.

« فاطمه تسبیحی» از حضور عموم مردم در این جلسات خبر داد و گفت: شرکت در کارگاه آموزشی طب سنتی نیاز به پرداخت هزینه نیست و تمام اقشار با رنج سنی مختلف می توانند بصورت رایگان حضور یابند.

وی تصریح کرد : این جلسات به همت انجمن مردم نهاد مهر امید و با همکاری موسسه پیشگامان تمدن نوین برگزار می شود دوستان علاقمند برای اطلاع از زمان برپایی جلسات می توانند به کانال تلگرامی @NGOmehreomid مراجعه کنند.

استقبال مردم از طب سنتی

مدرس طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار ما تاریخچه طب سنتی را بسیار قدیمی برشمرد و گفت: هزاران سال قبل یافته های طبی ثبت شده و سینه به سینه بصورت شفاهی از نسلی به نسلی دیگر انتقال پیدا می کرد تا به دوره ای که برخی حکما از جمله ابوعلی سینا، تتت و فففف این اطلاعات که آزموده شده بودند را بصورت مدون و مکتوب ثبت کردند که از مشهورترین آنها کتاب قانون حکیم بوعلی سینا است.

« سیامک احدزاده» گفت: طب سنتی یک مفهوم عام است، تمام ملت ها در طول تاریخ بر حسب نیازهای خود یکسری یافته هایی در حوزه درمان داشته اند که برخی آن را با عنوان طب های محلی ثبت کرده اند که از جمله آن می توان به طب سوزنی چین، طب آرودای هندی ، طب ایرانی و طب های مختلف دیگر در سطح جهان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در بین تمامی این نوع درمان محلی، طب ایرانی-اسلامی یک سر و گردن بالاتر است، افزود : دلیل آن هم منشأ مطالبی است که به منابغ بسیار غنی حکمای ایرانی برمی گردد و همچنین بهره جستن از آیات و روایاتی که از طریق ائمه معصومین در اختیار اطباء قرار گرفته است.

نویسنده و پژوهشگر طب سنتی ضمن تشکر از فعالیت اساتید فعال در این عرصه، تاکید کرد: خوشبختانه طب سنتی رفته رفته بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اما مسئولین باید به فکر چاره اساسی برای ساماندهی فعالین حوزه سلامت و درمان با روش طب ایرانی – اسلامی باشند.

کد خبر: 688287

وب گردی

وب گردی