برگزاری نشست سراسری مسئولان برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت برنامه و بودجه ، پایش برنامه ها و ارزیابی عملکرد و اصلاح فرآیندها

مدیر کل توسعه و تعالی سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همایش اولین نشست سراسری مسئولان برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی چند هدف را دنبال می کند. نخست اینکه مسئولان برنامه ریزی دانشگاه بتوانند در کنار یکدیگر اهداف و تفکراتشان را با هم به اشتراک بگذارند ضمن اینکه برای اولین بار در یک مجوعه‌ای به نام شورای مسئولان و معاونین مدیران برنامه ریز دانشگاه، نسبت به در الویت قرار دادن کارها نگاه برنامه محوری را داشته باشند. دو محور اصلی نشست سراسری مسئولان برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی بحث برنامه و بودجه ، پایش برنامه ها و ارزیابی عملکرد و اصلاح فرآیندهاست

رضا اکبری نوری؛ مدیر کل توسعه و تعالی سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه همایش اولین نشست سراسری مسئولان برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار در سطح تمام واحد های دانشگاهی برگزار می شود، به ایسکانیوز گفت: مسئولان دانشگاه براساس سطح‌بندی شامل معاونان، مدیرکل، روسای ادارات و مسئولان برنامه‌ریزی و همچنین روسای شوراهای برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش بنیان استان‌ها هستند. پس از حضور دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به مسئولیت برنامه‌ریزی او در دولت، معاونت برنامه‌ریزی به عنوان یک معاونت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت. پس از شکل گیری این معاونت، به مرور ساختار هم در واحدهای دانشگاهی ایجاد شده و امروز شاهد هستیم که این ساختار کامل شده و امروز می توانیم با حضور مسئولان برنامه‌ریزی و ریاست دانشگاه این همایش را برگزار کنیم.

او ادامه داد: این همایش چند هدف را دنبال می کند. نخست اینکه مسئولان برنامه ریزی دانشگاه بتوانند در کنار یکدیگر اهداف و تفکراتشان را با هم به اشتراک بگذارند ضمن اینکه برای اولین بار در یک مجوعه‌ای به نام شورای مسئولان و معاونان مدیران برنامه ریز دانشگاه، نسبت به در الویت قرار دادن کارها نگاه برنامه محوری را داشته باشند و همچنین نوعی نگاه برنامه محور در سطح دانشگاه را ترویج دهند بعلاوه تبعین سیاست‌های کلان دانشگاه برای مسوولان برنامه ریزی، تعیین حوزه اختیارات و مشخص شدن وظایف و مسئولیت‌های افراد و نحوه تعامل با بقیه حوزه‌ها نیز از دیگر اهداف این نشست است. به این ترتیب اگر قرار باشد معاونت برنامه‌ریزی را در سطوح مدیریت دانشگاه طبقه‌بندی کنیم یک نقش واسطه و تعاملی را در بین معاونت‌ها دارد.

وی یادآور شد: طبیعتاً عملکرد و برنامه ریزی ها و نتایج آن باید به معاونت برنامه ریزی منعکس شود و این نگاهی است که می‌خواهیم بین مسئولان و حوزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنیم. نکته حائز اهمیت بعدی، برگزاری کارگاه‌ها و کمیسیون‌هایی است که در واقع پوشش دهنده کل حوزه معاونت برنامه ریزی در حوزه اقتصاد دانش بنیان، حوزه بودجه و برنامه ، حوزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، نگاه آینده پژوهانه و ارزیابی بر عملکرد، ساختار تشکیلات و همچنین فرآیندهای دانشگاه است.
اکبری نوری خاطرنشان کرد: دو محور اصلی این نشست بحث بودجه و پایش برنامه ششم و ارزیابی عملکرد و اصلاح فرآیندهای دانشگاه است.

او به انتظاراتی که پس از برگزاری همایش نسبت به مسئولان واحدهای دانشگاهی می رود اشاره کرد و گفت: دو سال پیش دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای اجلاس دانشگاه، واژه اجلاس‌های کاری را به کار بردند بنابراین از حدود دو سال گذشته اجلاس‌ها را براساس آنچه که دکتر میرزاده تبیین کردند برگزار می‌شود. بر همین اساس یک دستور کار از قبل تعیین شده داریم که براساس آن کار کمیسیون‌ها تشکیل می‌شود و پس از تبادل آرا، افکار و نظرات، اولویت‌ها تعیین و دنبال کارها گرفته می‌شود لذا ما هم به تبعیت از اجلاس مرکزی که مسئولیت آن به عهده معاونت برنامه ریزی است اجلاس خود را به عنوان یک نشست کاری تعریف کرده و طبیعتاً پس از آن پیگیر مصوباتش خواهیم بود.

وی در پایان گفت: این نشست شامل یک پیش نشست و یک نشست کلی است. پیش نشست روز یکشنبه 2 آبان از ساعت 14-16 با حضور روسای شورای برنامه ریزی و اقتصاددانش بنیان استان‌ها و همایش اصلی دوشنبه 3 آبان با حضور مسئولان کل واحدهای دانشگاه‌ها، بعضی روسای واحدها، دکتر میرزاده، معاونان سازمان مرکزی و... برگزار می‌شود.

101/103

کد خبر: 688305

وب گردی

وب گردی