ارتش سوریه: با نظامیان ترکیه همانند نیروهای اشغالگر برخورد می‌کنیم

ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: حضور یگان‌های ارتش ترکیه در خاک سوریه با هر بهانه‌ای محکوم است و با نظامیان ترکیه به عنوان نیروی اشغالگر و با تمامی امکانات برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ در بیانیه ستاد کل ارتش سوریه آمده است: از زمان آغاز جنگ متجاوزانه علیه سوریه، نظام رجب طیب اردوغان موضعی خصمانه علیه مردم سوریه اتخاذ کرد. نقش ترکیه در پناه دادن، آموزش، تسلیح و حمایت از گروه‌های تروریستی و تسهیل عبور هزاران تروریست از مرز ترکیه به اراضی سوریه بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیروزی ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان علیه تروریسم به ویژه در حلب، خواب و آرزوهای اردوغان و نقشه‌هایش در سوریه و منطقه را بر باد داد و موجب شد که اردوغان علاوه بر تشدید دشمنی‌اش با سوریه، روستاها و مناطقی را در شمال حلب بمباران و یگان‌هایی از ارتش ترکیه را وارد خاک سوریه کند. همچنین با حمایت مستقیم توپخانه‌ای از گروه‌های تروریستی، به آنها در انجام جنایت علیه شهروندان بی‌گناه در حومه شهر حلب کمک می‌کند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: اقدام خصمانه جدید دولت اردوغان، تنشی خطرناک و نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه است و حضور یگان‌های ارتش ترکیه در خاک سوریه از نظر ما پذیرفته شده نیست و با هر بهانه‌ای که باشد، محکوم می‌کنیم. همچنین با نظامیان ترکیه به عنوان نیروی اشغالگر و با تمامی امکانات برخورد می‌کنیم. ترکیه مسئول پیامدهای این اقدام در منطقه و ثبات آن است.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 688415

وب گردی

وب گردی