رییس واحد تاکستان: ضرورت توجه به سلامت دانشجویان، از اولویت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است

همایش بررسی راهبردهای ازدواج سالم و پایدار در جوانان به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان و با مشارکت شبکه بهداشت شهرستان تاکستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس جهانبخشی رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در این همایش با تاکید بر اینکه امروزه نداشتن آموزش کافی و مهارت زندگی منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه است، گفت: همکاری بین شبکه بهداشت و درمان تاکستان و دانشگاه آزاد، به منظور افزایش آگاهی دانشجویان، مفید بوده و افزایش سلامت جسمی و روانی دانشجویان هم از رسالت های مهم این دانشگاه است.
وی با بیان اینکه این آموزش ها در آینده منجر به آرامش و سلامت روانی خانواده ها و جامعه خواهد شد؛ افزود: اگر شما دانشجویان آموزش درستی دریافت کنید و استعدادهایتان شکوفا شود، توسعه پایدار حاصل خواهد شد.
دکتر جهان بخشی با اشاره به اینکه کشور ما در حال توسعه و شکوفایی است تصریح کرد: از مهمترین شاخص های توسعه، منابع انسانی می باشد و این مهم بدون توجه به متخصصان محقق نخواهد شد و این امر مستلزم وجود آرامش و ثبات در خانواده ها است.
دکتر جلال رحمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان هم در این همایش، ازدواج را یکی از مهم ترین تصمیمات هر فرد در طول زندگی اش دانست و اظهار داشت: برای ساختن زندگی، هر فردی مسوول عملکرد خود است و بنیان آن را پی ریزی می کند.
دکتر مصطفی فروتن، محقق و مُدرّس علوم رفتاری، هم گفت: مهم تر از ازدواج کردن، پایداری زندگی بعد از آن است ، پس باید به یک مشاور روان شناسی قبل از ازدواج مراجعه و راهنمایی های لازم را دریافت کرد تا بتوان تصمیم درستی گرفت.
وی با بیان اینکه امروزه آسیب‌های نسل گذشته و سوالهای بی جواب امروز در جامعه مبهم مانده افزود: ازدواج رنگی بحث داغ جامعه امروز ما است که خانواده ها به سمت شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها سوق داده می شوند و در نهایت این ازدواج ها به طلاق منجر می شود.
گفتنی است؛ برپایی نمایشگاه و برگزاری مسابقه کتبی از جمله برنامه های این همایش بود که در پایان به دانشجویان شرکت کننده در مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا شد.

101

کد خبر: 688446

وب گردی

وب گردی